Tezos sluit deal van $ 27 miljoen met Man United, Baby Doge steunt Hoffenheim

Tezos sluit deal van $ 27 miljoen met Man United, Baby Doge steunt Hoffenheim
Manchester United, een van 's werelds meest populaire voetbalteams (of voetbalteams), gaat naar verluidt een meerjarige sponsoring van trainingskits aankondigen door het Proof-of-Stake blockchain-platform, Tezos.

Voor het eerst gemeld door The Athletic, is de deal blijkbaar meer dan $ 27 miljoen per jaar, waardoor Tezos zijn logo op het trainingsuniform van het team kan plaatsen. Manchester United heeft naar verluidt het filmen van promotiemateriaal afgerond voorafgaand aan de officiële aankondiging.

Het rapport speculeert ook dat het partnerschap samenwerking in de technologieruimte kan inhouden, zoals een Metaverse of ander Web3-project.

Tezos heeft fors geïnvesteerd in sportsponsoring. In mei 2021 kondigde RedBull Racing Tezos aan als zijn officiële blockchain-partner. Tezos om zijn eerste NFT-fanervaring op te bouwen, die later dat jaar in november werd gelanceerd.

Een soortgelijke aankondiging door McLaren Racing een maand later zag Tezos als zijn officiële technische partner in een meerjarige deal voor zijn Formule 1, INDYCAR en esports-teams, en het Tezos-netwerk werd gebruikt bij de lancering van McLarens NFT-collectie in oktober 2021.

Manchester United behoort tot de top van het pro-Engelse voetbal, de Engelse Premier League (EPL). Het sluit zich aan bij verschillende andere EPL-clubs die sponsorovereenkomsten of fantoken-partnerschappen hebben geschreven.

In augustus 2021 werkte Dogecoin samen met Watford FC als sponsor van de shirtmouw voor het seizoen 2021-22, waarbij spelers het beroemde meme-logo van de munten op hun arm droegen. Manchester City, Arsenal en Wolverhampton Wanderers FC hebben allemaal fantokens gelanceerd op verschillende platforms zoals Socios en Bitci.

Baby Doge werkt samen met Duitse voetbalclub

Ondertussen heeft Doge en Shiba Inu geïnspireerde meme-munt, Baby Doge Coin ($BABYDOGE), aangekondigd dat het een samenwerking aangaat met professionele voetbalclub TSG Hoffenheim, een team in de Bundesliga, de hoogste voetbalcompetitie van Duitsland.

In een aankondiging bevestigde Hoffenheim dat Baby Doge een officiële partner van de club wordt en samen gaat werken aan de ontwikkeling van clubspecifieke NFT's. De deal omvat ook wat de club "belangrijk promotiemateriaal" noemt, waarbij Baby Doge zal worden geadverteerd op led-borden rond het veld tijdens de thuiswedstrijden van het team, evenals co-branded content.

Gerelateerd: autofabrikanten slaan NFT's, maar is er een sterke use-case?

"TSG Hoffenheim is verheugd om samen te werken met zo'n innovatief en toonaangevend merk als Baby Doge. We zijn verheugd en kijken uit naar een succesvolle samenwerking, waarbij we een NFT-collectie van de club en andere opwindende projecten tot leven zullen brengen", zei Denni Strich, CEO van Hoffenheim.

Mike Watson, projectmanager voor Baby Doge, verklaarde dat de deal zijn aanwezigheid op de wereldmarkt en in de Europese Unie zou uitbreiden en dat het strategische partnerschappen zou blijven vormen om zijn bereik als een gemeenschapsgericht project uit te breiden door zichzelf als speler te vestigen in de sportwereld.

Een soortgelijke op honden gebaseerde meme-munt, Floki Inu, die werd gemaakt nadat Elon Musk had getweet dat hij zijn Shiba Inu "Floki" noemde, sloot in november 2021 ook een samenwerkingsovereenkomst met de Italiaanse professionele voetbalclub S.S.C Napoli.

De deal zag het logo van Floki Inu - een cartoon Shiba Inu met een vikinghelm - op de achterkant van de truien van Napoli-spelers en, vergelijkbaar met de deal van Baby Doge, werd het logo van Floki Inu weergegeven op LED-borden in het thuisstadion van Napoli.