Uitleggen waarom mensen Bitcoin kopen en NIET kopen [BTC]
Bitcoin en cryptocurrencies stonden in 2022 centraal op de financiële markten. Extreme volatiele trends in combinatie met agressieve ontwikkeling in de Web 3-ruimte hebben de aandacht van velen getrokken. Om deze trends verder te bestuderen, heeft Block Inc. onlangs een rapport gepubliceerd met een gedetailleerd onderzoek onder 9.500 mensen op grote continenten.
Block Inc. werkte samen met Wakefield Research om het rapport met de titel "Bitcoin: Knowledge and Perception" te publiceren. Het rapport spreekt over de retailtrends van Bitcoin-perceptie in 14 landen over de hele wereld. Volgens hetzelfde beschouwen de meeste mensen Bitcoin onder meer als betaalmiddel.
Waarom kopen mensen wel en GEEN Bitcoin?
De meest voorkomende reden om Bitcoin voor alle inkomensgroepen te kopen, is gewoon om geld te verdienen. De studie heeft echter geholpen om andere trends in het nut van Bitcoin bij individuen te begrijpen. Mensen met bovengemiddelde inkomens zullen waarschijnlijk Bitcoin kopen met een teveel aan contanten, omdat ze het gebruiken voor diversificatie en bescherming tegen inflatie.
Aan de andere kant kopen lagere inkomensgroepen meestal Bitcoin voor het verzenden van geld en het kopen van goederen en diensten. Daarom erkennen ze het nut van Bitcoin meer dan andere groepen met een hoog inkomen.
Bron: Bitcoin:Kennis en Perceptie
Ondanks de vele voordelen die worden aangeboden, hebben mensen nog steeds bedenkingen tegen het bezit van Bitcoin. Een gebrek aan kennis over Bitcoin is de meest voorkomende reden waarom mensen het niet kopen.
Het wordt gevolgd door cyberbeveiliging, prijsvolatiliteit en onzekerheden in de regelgeving als de belangrijkste redenen.
Bron: Bitcoin:Kennis en Perceptie
De genderkloof oplossen
Volgens het rapport is er geen genderkloof tussen mensen die Bitcoin bezitten en zichzelf als experts zien. Vrouwen, aan de andere kant, hebben de neiging om Bitcoin te kopen voor zijn hulpprogramma's, in vergelijking met mannen.
Bron: Bitcoin:Kennis en Perceptie
Het rapport voegde eraan toe,
“47% van de vrouwen ziet het vooruitzicht om goederen en diensten te kopen als een goede reden om bitcoin te kopen, vergeleken met slechts 34% van de mannen. Evenzo ziet 47% van de vrouwen het vooruitzicht om bitcoin te gebruiken om geld naar anderen te sturen als een goede reden om bitcoin te kopen, vergeleken met 27% van de mannen.”
Zal het helemaal gaan?
Een eigenaardige observatie die werd gedaan, was met betrekking tot de kennis en het optimisme in verband met de toekomst van Bitcoin. Hoe meer mensen denken te weten over cryptocurrency, hoe optimistischer ze zijn over de toekomst ervan.
Bovendien zijn millennials meestal het meest optimistisch over de toekomst van Bitcoin, waarbij babyboomers het minst zijn. Deze bevinding leek, zoals verwacht, in overeenstemming te zijn met eerdere studies.
Bron: Bitcoin: Kennis en Perceptie
Wat is er nu zo erg aan crypto?
Het is echter de moeite waard om erop te wijzen dat in reguliere kringen de mening over Bitcoin en crypto's net zo verdeeld is als altijd. Een recent Reuters-rapport onderstreepte bijvoorbeeld de "zorgen" die verband houden met cryptocurrencies.
Op dezelfde manier is de focus tweeledig: de mogelijke impact van crypto's op de financiële stabiliteit en de noodzaak om kwetsbare klanten te beschermen.
Onnodig te zeggen dat, hoewel particuliere beleggers optimistisch kunnen zijn over de activaklasse, regelgevers dat niet zijn. Tenminste nog niet.
Lees de beste cryptoverhalen van de dag in minder dan 5 minuten
Abonneer je om het dagelijks in je inbox te ontvangen.
Selecteer uw e-mailvoorkeuren.
De dagelijkse samenvatting
De wekelijkse samenvatting
Gerelateerde onderwerpen:BitcoinBTCBullish-Bearish Cycle
Volgende
Lagere volumes, gestage prijsactie - Moet je nog steeds CAKE hebben?
niet missen
Wat u moet weten over de hoogte- en dieptepunten van BNB en zijn keten
Kanav Jain
Kanav is journalist bij AMBCrypto. Hij heeft een Master in Media en Internationaal Conflict en is geïnteresseerd in gebieden van de digitale samenleving, crypto-ontwikkelingen in de politieke sfeer en de sociaal-culturele impact van een crypto-maatschappij.
Block Inc. werkte samen met Wakefield Research om het rapport met de titel "Bitcoin: Knowledge and Perception" te publiceren. Het rapport spreekt over de retailtrends van Bitcoin-perceptie in 14 landen over de hele wereld. Volgens hetzelfde beschouwen de meeste mensen Bitcoin onder meer als betaalmiddel.
Waarom kopen mensen wel en GEEN Bitcoin?
De meest voorkomende reden om Bitcoin voor alle inkomensgroepen te kopen, is gewoon om geld te verdienen. De studie heeft echter geholpen om andere trends in het nut van Bitcoin bij individuen te begrijpen. Mensen met bovengemiddelde inkomens zullen waarschijnlijk Bitcoin kopen met een teveel aan contanten, omdat ze het gebruiken voor diversificatie en bescherming tegen inflatie.
Aan de andere kant kopen lagere inkomensgroepen meestal Bitcoin voor het verzenden van geld en het kopen van goederen en diensten. Daarom erkennen ze het nut van Bitcoin meer dan andere groepen met een hoog inkomen.
Bron: Bitcoin:Kennis en Perceptie
Ondanks de vele voordelen die worden aangeboden, hebben mensen nog steeds bedenkingen tegen het bezit van Bitcoin. Een gebrek aan kennis over Bitcoin is de meest voorkomende reden waarom mensen het niet kopen.
Het wordt gevolgd door cyberbeveiliging, prijsvolatiliteit en onzekerheden in de regelgeving als de belangrijkste redenen.
Bron: Bitcoin:Kennis en Perceptie
De genderkloof oplossen
Volgens het rapport is er geen genderkloof tussen mensen die Bitcoin bezitten en zichzelf als experts zien. Vrouwen, aan de andere kant, hebben de neiging om Bitcoin te kopen voor zijn hulpprogramma's, in vergelijking met mannen.
Bron: Bitcoin:Kennis en Perceptie
Het rapport voegde eraan toe,
“47% van de vrouwen ziet het vooruitzicht om goederen en diensten te kopen als een goede reden om bitcoin te kopen, vergeleken met slechts 34% van de mannen. Evenzo ziet 47% van de vrouwen het vooruitzicht om bitcoin te gebruiken om geld naar anderen te sturen als een goede reden om bitcoin te kopen, vergeleken met 27% van de mannen.”
Zal het helemaal gaan?
Een eigenaardige observatie die werd gedaan, was met betrekking tot de kennis en het optimisme in verband met de toekomst van Bitcoin. Hoe meer mensen denken te weten over cryptocurrency, hoe optimistischer ze zijn over de toekomst ervan.
Bovendien zijn millennials meestal het meest optimistisch over de toekomst van Bitcoin, waarbij babyboomers het minst zijn. Deze bevinding leek, zoals verwacht, in overeenstemming te zijn met eerdere studies.
Bron: Bitcoin: Kennis en Perceptie
Wat is er nu zo erg aan crypto?
Het is echter de moeite waard om erop te wijzen dat in reguliere kringen de mening over Bitcoin en crypto's net zo verdeeld is als altijd. Een recent Reuters-rapport onderstreepte bijvoorbeeld de "zorgen" die verband houden met cryptocurrencies.
Op dezelfde manier is de focus tweeledig: de mogelijke impact van crypto's op de financiële stabiliteit en de noodzaak om kwetsbare klanten te beschermen.
Onnodig te zeggen dat, hoewel particuliere beleggers optimistisch kunnen zijn over de activaklasse, regelgevers dat niet zijn. Tenminste nog niet.
Lees de beste cryptoverhalen van de dag in minder dan 5 minuten
Abonneer je om het dagelijks in je inbox te ontvangen.
Selecteer uw e-mailvoorkeuren.
De dagelijkse samenvatting
De wekelijkse samenvatting
Gerelateerde onderwerpen:BitcoinBTCBullish-Bearish Cycle
Volgende
Lagere volumes, gestage prijsactie - Moet je nog steeds CAKE hebben?
niet missen
Wat u moet weten over de hoogte- en dieptepunten van BNB en zijn keten
Kanav Jain
Kanav is journalist bij AMBCrypto. Hij heeft een Master in Media en Internationaal Conflict en is geïnteresseerd in gebieden van de digitale samenleving, crypto-ontwikkelingen in de politieke sfeer en de sociaal-culturele impact van een crypto-maatschappij.