Trots op de sandbox benadrukt diversiteit, schoonheid en gemeenschap

Trots op de sandbox benadrukt diversiteit, schoonheid en gemeenschap
De Sandbox-metaverse bereidt zich voor op zijn eerste digitale Pride-viering en grote merken zoals NYX-make-up doen mee aan de festiviteiten.

gesponsord






















gesponsord


In juni 2022 betreedt de jaarlijkse Pride-viering in de LGBTQIA+-gemeenschap de digitale realiteit. De Sandbox-metaverse is van plan om deze belangrijke culturele ervaring te hosten die diversiteit, gemeenschap en verschillende industrieën in Web3 benadrukt.

gesponsord










gesponsord


Bovendien trok dit historische evenement een groot merk uit de mode- en schoonheidsindustrie aan, NYX Professional Makeup.


De Pride-viering zal plaatsvinden in de "Valley of Belonging", gecreëerd door People of Crypto Lab (POC). Deze ruimte markeert het allereerste centrum voor diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit van de metaverse. Verder is het centrum belangrijk bij het overbruggen van de echte Pride-evenementen naar de virtuele.


Diversiteit in de virtuele realiteit


Naarmate de metaverse toegankelijker wordt voor de massa, is het belangrijk om ruimtes te hebben die diversiteit, inclusie en gemeenschap benadrukken. De LGBTQIA+-gemeenschap maakte er al een prioriteit van om veilige representatieruimten voor hun gemeenschappen binnen de metaverse te creëren.


De mede-oprichters van de populaire LGBTQ-sociale app 'Qutie', begonnen met het creëren van een hele metaverse gericht op hun gemeenschap. Qtopia wordt een wereld binnen een wereld (Alpha metaverse), compleet met land, tokens, activiteiten en meer.


Aan de andere kant brengt de "Valley of Belonging" opname in het populaire Sandbox-metaverse ecosysteem. De #MetaPride omvat speurtochten, een regenboogpad naar een Pride-feest in de lucht en Drag Queen-personages zonder spelers (NPC).


Vorig jaar toonden statistieken aan dat er veel interesse was in de crypto-ruimte van de LGBTQIA+-gemeenschap in de VS. Ten tijde van het onderzoek bezat bijna 25% van de LGBTQIA+ Amerikanen crypto, vergeleken met 13% van het grote publiek.


Mede-oprichter van POC Lab Simone Berry gelooft dat deze gemeenschappen essentieel zijn voor massale acceptatie van Web3-technologieën. “Wij geloven dat Web3 alleen kan schalen als diversiteit en inclusie geworteld zijn in [zijn] fundament. Mensen van kleur en LGBTQIA+ hebben een enorme gecombineerde koopkracht en een ongekende culturele invloed”, aldus Berry.


"Cultuur stimuleert handel, daarom moeten we deze gemeenschappen actief opleiden en aan boord brengen om een ​​rechtvaardige, winstgevende toekomst voor Web3 te verzekeren."


Schoonheid in NFT's


In samenwerking met de evenementorganisatoren doet het populaire beautymerk NYX zijn intrede in de metaverse. Hoewel dit niet het eerste schoonheidsmerk is dat in NFT's springt, zal het zeker niet het laatste zijn.


Het make-upbedrijf en POC Lab zullen een niet-binaire NFT-avatarcollectie creëren met NYX Cosmetics-make-uplooks. Avatar-make-uplooks vertegenwoordigen de voortgangstrotsvlag met zwarte, bruine en trans-kleuren. Elke vlagkleur correleert met een gevoel: magisch, middernacht, leven, genezing, nieuwe ideeën, voorspoed, sereniteit en geest.


8.430 NFT-avatars zullen beschikbaar zijn als vertegenwoordiging van de 84,3% wereldwijde meerderheid, die gezamenlijk gekleurde gemeenschappen en LGBTQIA+ omvat.



Bovendien wordt dit een van de meest diverse avatarcollecties, qua representatie. Er zijn "meer dan 36 huidskleuren, elke etniciteit, seksuele geaardheid en geslachtsidentificatie." Bovendien omvatten andere inclusieve representaties die met "verschillende vaardigheden zoals prothetische ledematen tot culturele identificatiemiddelen zoals de hijab."


Naast representatie omvat deze collectie ook het teruggeven aan de gemeenschap, waarbij 10% van alle opbrengst naar het LBGT Center in Los Angeles gaat.


Industrieën botsen in de metaverse


De komst van NYX Cosmetics en de vertegenwoordiging van diverse gemeenschappen wijst op bredere mogelijkheden voor Web3-engagement.


Het kan voor sommigen een verrassing zijn dat de mode- en schoonheidsindustrie snel de metaverse betreedt. In werkelijkheid hebben industrieën met gemeenschappen van verzamelaars, zoals de mode-industrie, en bovendien gemeenschappen die op de hoogte willen blijven van trends, een grote kans op digitale betrokkenheid.


Grote modehuizen hebben al metaverse activiteiten en digitale activa. Meer dan dat, nieuwe ontwerpers en samenwerkingen duiken op in de digitale ruimte, waarbij blockchain-informatieverificatie en non-fungible token (NFT) technologie worden ontwikkeld.


Digitale ruimtes effenen het speelveld, al is het maar een beetje, voor creativiteit en innovatie.


Deze dynamische samenwerking tussen NYX, POC en de Sandbox laat een ander voorbeeld zien van industrieën die nieuwe manieren vinden om met hun gemeenschappen om te gaan. Virtual reality is net een beetje inclusief en een beetje mooier geworden.


Heb je iets te zeggen over Pride of iets anders? Schrijf ons of neem deel aan de discussie op ons Telegram-kanaal. Je kunt ons ook vinden op Tik Tok, Facebook of Twitter.


Vrijwaring

Alle informatie op onze website is te goeder trouw en uitsluitend voor algemene informatiedoeleinden gepubliceerd. Elke actie die de lezer onderneemt op basis van de informatie op onze website is strikt op eigen risico.