SHIBA INU lanceert Metaverse - en McDonald's mag ook

SHIBA INU lanceert Metaverse - en McDonald's mag ook
McDonald's heeft een reeks handelsmerkaanvragen ingediend die suggereren dat het van plan is om de metaverse in te bouwen.

Papers die zijn ingediend bij het US Patents and Trademark Office geven aan dat de fastfoodketen geïnteresseerd is in "het exploiteren van een virtueel restaurant met echte en virtuele goederen" - om nog maar te zwijgen van een restaurant dat thuisbezorging aanbiedt.

Onvermijdelijk worden ook niet-vervangbare tokens in de mix gegooid, met een handelsmerkaanvraag voor "virtuele voedsel- en drankproducten" - met downloadbare bestanden met illustraties, tekst, audio en video.

McDonald's moet nog een formele aankondiging doen - en natuurlijk wordt er niet altijd iets gedaan aan handelsmerkaanvragen.

Vorige maand deed Walmart soortgelijke dossiers, wat aangeeft dat het virtuele versies wilde maken van alles, van elektronica en meubels tot speelgoed en huishoudelijke benodigdheden. Maar toen journalisten het nieuws begonnen op te pikken, temperde een woordvoerder de speculatie door te zeggen:

"Walmart onderzoekt voortdurend hoe opkomende technologieën toekomstige winkelervaringen kunnen vormen. We hebben vandaag niets meer te delen, maar het is vermeldenswaard dat we routinematig handelsmerkaanvragen indienen als onderdeel van het innovatieproces."

McDonald's heeft de wereld van NFT's al eerder verkend - het lanceren van verzamelobjecten om de terugkeer van de McRib in de VS te herdenken. De Franse divisie van het bedrijf creëerde ook retro digitale kunst van populaire producten, waaronder de Big Mac en Chicken McNuggets. En vorig jaar vierde McDonald's China 31 jaar sinds de opening van zijn eerste restaurant op het vasteland met de onthulling van de "Big Mac Cube", met 188 NFT's die werden gedeeld door consumenten en werknemers.











Luister naar de CoinMarketRecap-podcast op Apple Podcasts, Spotify en Google Podcasts

SHIBA INU betreedt ook Metaverse

In ander nieuws heeft SHIBA INU ook aangekondigd dat het van plan is om deze maand zijn eigen metaverse-aanbod te lanceren - met de belofte om "de sector te leiden" met zijn nog niet nader genoemde project.

Gebruikers kunnen virtuele percelen binnen het ecosysteem kopen, net zoals in The Sandbox en Decentraland - en preferentiële toegang wordt geboden aan degenen die het LEASH-token hebben.

Het nieuws over deze ontwikkeling is vooral positief gebleken voor SHIBA INU. Op woensdag was de memecoin met 13% gestegen in een tijdsbestek van 24 uur - 60% winst in een tijdsbestek van zeven dagen. Dit betekende dat SHIB comfortabel beter presteerde dan andere grote cryptocurrencies.

LEASH - ook wel bekend als "DOGE Killer" - heeft zich ook hard verzameld. De prijs van het token was in een tijdsbestek van 24 uur met 44% gestegen en bereikte op een gegeven moment een hoogtepunt van $ 1.934,87.

De metaverse blijft iets van een abstract concept en een beetje een risicovolle investering. Bedrijven steken gezamenlijk miljarden dollars in het bouwen van hun eigen virtuele werelden, of het vestigen van een aanwezigheid in andere, maar het valt nog te bezien welke platforms de tand des tijds zullen doorstaan.

De komst heeft ook nieuwe problemen opgeleverd - meta onlangs aankondigde dat het een minimumafstand van 4ft tussen avatars zou instellen na meldingen van intimidatie.

Vivek Sharma - een vice-president van Horizon, een van Meta's divisies - zei dat de Personal Boundary-functie standaard wordt geactiveerd, maar dat gebruikers hun instellingen in de toekomst kunnen aanpassen. Hij voegde toe:

"Wij geloven dat Personal Boundary een krachtig voorbeeld is van hoe VR het potentieel heeft om mensen te helpen comfortabel met elkaar om te gaan. Het is een belangrijke stap en er is nog veel werk aan de winkel. We zullen doorgaan met het testen en verkennen van nieuwe manieren om mensen te helpen voelen comfortabel in VR."