Prada, Adidas lanceren NFT-project op Polygon

Prada, Adidas lanceren NFT-project op Polygon
Het Italiaanse luxe modehuis Prada en sportkledinggigant Adidas, die zich onlangs in de metaverse waagden, hebben hun krachten gebundeld om een ​​nieuw niet-fungible token-project (NFT) te lanceren dat is gebouwd op het Polygon-netwerk. Dankzij het project kunnen fans hun eigen ontwerpen bijdragen.







Prada en Adidas Originals zeiden dat ze tussen 28 januari en 3 februari een collectie NFT's, ontworpen door de digitale kunstenaar Zach Lieberman, op SuperRare zullen veilen. De opbrengst van de NFT-verkoop zal worden gedoneerd aan een goed doel dat kunstenaars en makers ondersteunt.







Deze samenwerking tussen Prada en Adidas is een ander teken van kledingmerken - van zowel haute couture als fast fashion - die agressief de ruimte betreden in een poging klanten een meer digitale ervaring te bieden.







Morgan Stanley voorspelt dat de totale NFT-markt in 2030 naar verwachting zal groeien tot $300 miljard. Het rapport identificeert luxemerken zoals Gucci, Balenciaga en Kering als de beste positie om te profiteren van digitale samenwerkingen in de metaverse.







Vanaf 24 januari kunnen fans zich registreren met een digitale portemonnee om NFT's te maken en te minten door een foto in te dienen, met behulp van een filter dat is ontworpen door de digitale kunstenaar Lieberman. Het project zal dan 3.000 bijdragers kiezen die ook IP-rechten op hun individuele NFT's zullen bezitten en later die week kunnen deelnemen aan de drop.












Luxe metaverse






Prada en Adidas zeiden dat ze ook hun derde samenwerking zullen lanceren, de "Adidas for Prada Re-Nylon-collectie", in de metaverse. Een persbericht specificeerde niet welke metaverse, maar Adidas heeft in het verleden met The Sandbox gewerkt.







Lorenzo Bertelli, Prada's marketingdirecteur en hoofd van maatschappelijk verantwoord ondernemen , vertelde CoinDesk in een verklaring.







Lees meer: ​​Fashion Giant Gap lanceert gamified NFT's op Tezos







Meest recentelijk heeft Crocs, het bedrijf voor vrijetijdsschoenen, op 11 januari een handelsmerkaanvraag ingediend die zijn merk zou uitbreiden naar het domein van NFT's. In januari kondigde The Gap aan dat het samenwerkte met InterPop om zijn eerste collectie op de Tezos-blockchain te lanceren. De drop omvatte ook een digitale game-ervaring waarmee klanten een limited-edition Gap-hoodie konden kopen.







Luxe modemerken verdienen al miljoenen dollars aan het veilen van NFT's. In september lanceerde het Italiaanse haute couture-label Dolce & Gabbana zijn NFT-collectie, Collezione Genesi, die ongeveer $ 5,65 miljoen opbracht in een verkoop.





OPENBARING


De leider in nieuws en informatie over cryptocurrency, digitale activa en de toekomst van geld, CoinDesk is een media-outlet die streeft naar de hoogste journalistieke normen en zich houdt aan een strikte set van redactioneel beleid. CoinDesk is een onafhankelijk opererende dochteronderneming van Digital Currency Group, die investeert in cryptocurrencies en blockchain-startups.














Tanzeel Akhtar



Tanzeel Akhtar is een CoinDesk-nieuwsverslaggever gevestigd in het VK.



Volg @Tanzeel_Akhtar op Twitter









Abonneer u op The Node, ons dagelijkse rapport over topnieuws en ideeën in crypto.












Inschrijven





Door u aan te melden, ontvangt u e-mails over productupdates, evenementen en marketing van CoinDesk en gaat u akkoord met onze servicevoorwaarden en ons privacybeleid.