Op polygonen gebaseerd gamingplatform FreshCut haalt $ 15 miljoen op

Op polygonen gebaseerd gamingplatform FreshCut haalt $ 15 miljoen op
Van Justin Kan's Fractal tot Kevin Lin's Metatheorie, voormalige Twitch-managers blijven een plons maken in Web3.


Nu is James Kuk, voorheen Twitch's global head of business development en strategische partnerships, klaar om zijn Web3-gamingplatform FreshCut naar een hoger niveau te tillen. Met $ 15 miljoen aan nieuwe financiering in een ronde geleid door Galaxy Interactive, Animoca Brands en Republic Crypto, blijft FreshCut zijn korte video-inhoudsplatform ontwikkelen, dat momenteel live is in browser- en app-vorm.


Polygon, Hashed, "PUBG" mede-oprichter CH Kim, NBA-ster Andre Igoudala en anderen namen ook deel aan de financieringsronde.


FreshCut zal "kijken-en-verdienen" en "maken-en-verdienen" zijn, wat betekent dat zowel kijkers als makers van inhoud het FreshCut Diamond ($FCD)-token van het platform kunnen verdienen. FCD is gebaseerd op Polygon en werd vorige week gelanceerd, maar iedereen die geld wil verdienen, zal moeten wachten tot FreshCut ergens deze zomer zijn portemonnee-integratie lanceert of "speurtochten" op de FreshCut Discord-server voltooien.

Afbeelding: Screenshots van de FreshCut iOS mobiele app. Clips kunnen op volledig scherm worden bekeken.

Het platform zal ook een fooi- en lidmaatschapsabonnementsfunctie hebben, waar kijkers hun FCD-tokens kunnen gebruiken om extra voordelen te ontgrendelen.


FreshCut-tokenomics


In een interview met Decrypt deelde Kuk zijn visie op Web3-tokenomics, met het argument dat veel projecten hun tokens niet lang genoeg hebben opgesloten en niet genoeg hebben toegewezen aan hun gemeenschappen.


Hij wil daar verandering in brengen met FreshCut, wiens token ook zal fungeren als een soort governance-token, waardoor houders inspraak kunnen hebben in wat er op het platform gebeurt.





Oproep aan alle gamemakers en communityleden. We starten een beweging. Legacy, dinosaurus web2 sociale videoplatforms die profiteren van uw creatieve werken. Laten we waarde opbouwen en herverdelen naar de gemeenschap waar het thuishoort. 🤝🔨💎💰 https://t.co/uuqDaMlc2Y


— James | freshcut.gg (@JamesSKuk) 17 mei 2022







"Als je iets op de lange termijn en duurzaam probeert te bouwen en dat echte waarde heeft, kan het niet zomaar een flits in de pan zijn", zei Kuk. “Dit is de reden waarom veel Web3 een slechte rap krijgt. Het draait allemaal om spelen om te verdienen, je spullen verdienen, je spullen dumpen voordat iedereen het inhaalt en aanslaat ... [maar] dat is gewoon slecht voor 1) gamen en 2) gewoon bouwen voor mensen. En dat is waar het bij Web3 om draait: het gaat eigenlijk om mensen, niet om bedrijven.”


De FCD-tokens in het bezit van het FreshCut-team en zijn investeerders hebben een lock-upperiode van één jaar en hebben een langere wachtperiode. FreshCut wijst ook 50% van zijn tokens toe aan zijn gemeenschap.


"We gaan voor altijd bouwen", zei Kuk.


Als het op inhoud aankomt, zei Kuk dat FreshCut helemaal draait om curatie. Hij wil niet dat de app een chaotische feed krijgt met spam, clickbait of video-inhoud van lage kwaliteit.


Het platform heeft al ongeveer 200 makers van inhoud aan boord genomen; Kevin Lin en de oude Twitch-streamer Tucker "JERICHO" Boner behoren tot de investeerders van FreshCut.



Twitch-partner en Axie Infinity-streamer Brycent is adviseur voor FreshCut. Hij vertelde Decrypt via Twitter DM dat FreshCut naar zijn mening geen concurrent is van Twitch omdat FreshCut zich uitsluitend richt op korte VOD-inhoud (video-on-demand).


"DLive en Theta waren geweldige ideeën, maar het is moeilijk om veel grip te krijgen in de streamingruimte omdat de meeste gamers loyaal zijn aan de 'Big 2' (Twitch en YouTube) voor streaming," zei Brycent, verwijzend naar de ruimte voor gedecentraliseerde videoplatforms. “Ik denk ook niet dat veel gamers zich druk maken om decentralisatie in streaming; ze willen gewoon vermaakt worden en tijd doorbrengen met vrienden. Gaming-momenten (kleine clips) aan de andere kant, niemand heeft die markt bezeten.”


Op de vraag waarom hij niet probeerde om FreshCut binnen Twitch te bouwen, vertelde Kuk dat Twitch meer draait om 'optimaliseren' en minder om 'bouwen'.


De huidige neergang van de markt brengt het FreshCut-team ook niet in fases. "Ik denk dat deze huidige recessie hard nodig is om veel van het kaf van het koren te krijgen," voegde Kuk eraan toe.




































Artikellink kopiëren


Wil je een crypto-expert worden? Haal het beste van Decrypt rechtstreeks in je inbox.






Ontvang de grootste crypto-nieuwsverhalen + wekelijkse razzia's en meer!




Snap je!