OKX nieuwste Bitcoin-uitwisseling om te leunen op sportmarketing met sponsoring van Manchester City
OKX, een cryptocurrency-uitwisseling voor spot en derivaten, is de nieuwste in de branche die de sportwereld betreedt. Het bedrijf heeft onlangs een sponsorovereenkomst getekend met de Premiere League Champions in Manchester City, met de overeenkomst voor hun heren-, dames- en esports-teams
Volgens een persbericht van vandaag zullen de organisaties samenwerken om tal van "ervaringen" te leveren aan het klantenbestand van OKX. De beurs is de op een na grootste ter wereld qua dagelijks handelsvolume, alleen achter Binance, volgens gegevens van CoinGecko.
De deal van het bedrijf met Manchester City betekent ook dat OKX een "aanwezigheid" zal hebben in het Etihad Stadium en Academy Stadium, waarvan het eerste het 10e grootste voetbalstadion in het VK is.
OKX is verre van de eerste crypto-uitwisseling die profiteert van sportreclame. Crypto.com en FTX hebben onlangs veel geld uitgegeven om de naamrechten op grote sportarena's te kopen, terwijl het logo en de branding van Coinbase overal zijn gepleisterd, van de NHL tot de NBA.
In feite hebben alle drie deze uitwisselingen vorige maand deelgenomen aan een Super Bowl-reclamewedstrijd. De advertenties lijken succesvol te zijn geweest, althans voor Coinbase - het bedrijf meldde dat zijn website kort na de uitzending van de commercial crashte door een overstroom van verkeer.
Een deel van de focus op sport kan te wijten zijn aan demografie. Volgens een CNBC-enquête van augustus zijn jonge mannen meer geneigd dan anderen om in crypto te investeren - en ook meer fervente sportfans.
Ook sporters zelf investeren steeds meer in crypto. Odell Beckham Jr. van de NFL nam vorig jaar zijn volledige salaris in Bitcoin op, terwijl Aaron Rodgers in november aankondigde dat hij een deel van zijn eigen salaris in BTC zou opnemen. Tom Brady is ondertussen sterk betrokken bij de crypto-industrie, zowel met zijn eigen startup, Autograph, als een aandelenbelang in FTX.
FTX CEO Sam Bankman Fried beweert dat de sportpush van zijn bedrijf "duidelijk werkt". Vorige maand vertelde hij aan Decrypt dat het "meer is doorgedrongen dan al het andere" dat FTX heeft gedaan op het gebied van marketing, en dat het "top of mind" is voor iedereen die nu bekend is met het merk.
https://decrypt.co/94425/okx-bitcoin-exchange-sports-marketing-manchester-city
De top 5 crypto-nieuwsverhalen en -functies elke dag in uw inbox.
Ontvang Daily Digest voor het beste van Decrypt. Nieuws, originele kenmerken en meer.
Word nu lid
Volgens een persbericht van vandaag zullen de organisaties samenwerken om tal van "ervaringen" te leveren aan het klantenbestand van OKX. De beurs is de op een na grootste ter wereld qua dagelijks handelsvolume, alleen achter Binance, volgens gegevens van CoinGecko.
De deal van het bedrijf met Manchester City betekent ook dat OKX een "aanwezigheid" zal hebben in het Etihad Stadium en Academy Stadium, waarvan het eerste het 10e grootste voetbalstadion in het VK is.
OKX is verre van de eerste crypto-uitwisseling die profiteert van sportreclame. Crypto.com en FTX hebben onlangs veel geld uitgegeven om de naamrechten op grote sportarena's te kopen, terwijl het logo en de branding van Coinbase overal zijn gepleisterd, van de NHL tot de NBA.
In feite hebben alle drie deze uitwisselingen vorige maand deelgenomen aan een Super Bowl-reclamewedstrijd. De advertenties lijken succesvol te zijn geweest, althans voor Coinbase - het bedrijf meldde dat zijn website kort na de uitzending van de commercial crashte door een overstroom van verkeer.
Een deel van de focus op sport kan te wijten zijn aan demografie. Volgens een CNBC-enquête van augustus zijn jonge mannen meer geneigd dan anderen om in crypto te investeren - en ook meer fervente sportfans.
Ook sporters zelf investeren steeds meer in crypto. Odell Beckham Jr. van de NFL nam vorig jaar zijn volledige salaris in Bitcoin op, terwijl Aaron Rodgers in november aankondigde dat hij een deel van zijn eigen salaris in BTC zou opnemen. Tom Brady is ondertussen sterk betrokken bij de crypto-industrie, zowel met zijn eigen startup, Autograph, als een aandelenbelang in FTX.
FTX CEO Sam Bankman Fried beweert dat de sportpush van zijn bedrijf "duidelijk werkt". Vorige maand vertelde hij aan Decrypt dat het "meer is doorgedrongen dan al het andere" dat FTX heeft gedaan op het gebied van marketing, en dat het "top of mind" is voor iedereen die nu bekend is met het merk.
https://decrypt.co/94425/okx-bitcoin-exchange-sports-marketing-manchester-city
De top 5 crypto-nieuwsverhalen en -functies elke dag in uw inbox.
Ontvang Daily Digest voor het beste van Decrypt. Nieuws, originele kenmerken en meer.
Word nu lid