NFT-film "Infinite Machine" tikt Decentraland en Lumiere aan om op metaverse gerichte hoeken te injecteren

NFT-film "Infinite Machine" tikt Decentraland en Lumiere aan om op metaverse gerichte hoeken te injecteren
Versus Entertainment gebruikt Decentraland en Lumiere om NFT en metaverse-gerichte hoeken te ontwikkelen voor een aankomende film, "Infinite Machine", die zich zal concentreren op Ethereum-oprichter Vitalik Buterin.

gesponsord






















gesponsord


Aangepast van Camilla Russo's boek met dezelfde titel, zal "Infinite Machine" worden geproduceerd door Versus met het productiebedrijf van de veelgeprezen regisseur Ridley Scott, Scott Free. De film duikt in het verhaal van Buterin en 's werelds op één na grootste digitale bezit, waarbij de virtuele landwereld Decentraland en Lumiere worden ingeschakeld om crypto- en NFT-gebaseerde plots te ontwikkelen.

gesponsord










gesponsord


Decentraland, een virtuele wereld aangedreven door open-source technologie, waarmee andere leden hun wereld kunnen uitbreiden. Lumiere, een entertainmentspecialist uit Hong Kong en Singapore, ondersteunt het project ook door de ervaring van de film te ontwikkelen en te integreren in de metaverse van Decentraland.


Met een budget van $ 16 miljoen, zal de film naar verwachting de derde ronde van NFT-problemen ondergaan in de komende maanden, waardoor dit project de allereerste door NFT gefinancierde film zal worden. Er zijn naar verluidt 10.499 uniek ontworpen NFT's in de collectie van 36 beginnende kunstenaars, waaronder werken van Lucas Riberiro, Marella Gonzalez en Eduardo Calegari.


“Wij geloven dat Ethereum een ​​wereld mogelijk maakt waarin gebruikers en publiek nu eigenaren en deelnemers zijn, en dus moet de film 'The Infinite Machine' zelf deel uitmaken van die beweging en de Ethereum-gemeenschap in staat stellen deel te nemen aan de creatie van een film over het platform, ’ zei Russo.


De opbrengst van NFT-verkopen wordt verdeeld onder de 36 artiesten (22,5%), Infinite Machine DAO (10%) en het totale filmbudget (67,5%).


Decentraland opent nieuwe deuren voor publiek


De uitvoerend producent van de film, Francisco Gordillo, beschreef het project als een project dat “het ecosysteempotentieel van Ethereum zal uitzenden naar het reguliere publiek.”


"We zijn er echt trots op dat een bedrijf als Lumiere en een even belangrijke film als 'The Infinite Machine', Decentraland hebben gekozen om hun ervaring op te bouwen om te communiceren met zijn community-fans", zegt Alejandro De Grazia van Decentraland. "De link tussen films, hun gemeenschappen en de metaverse is al aan de gang."


"Dit is een zaak die de manier waarop de hele industrie zich ontwikkelt en de inhoud ervan promoot aan haar fans en publiek kan veranderen", vertelde Lumiere CEO Patrice Poujol aan Variety. De overeenkomst tussen Versus en Decentraland zal helpen om de NFT-collectie te ontwikkelen en te integreren in Decentraland.


Metaverse botst met bedrijfscultuur


De bedrijfswereld begint de metaverse te omarmen en koopt NFT's van virtuele stukken land op de blockchain, waar ze de virtuele infrastructuren in Decentraland kunnen uitbouwen voor hun bestaande merk.


JPMorgan


Met de 'Onyx Lounge' van JPMorgan kan de Wall Street-gigant bijvoorbeeld een virtuele bank runnen in de metaverse. In een recent rapport omarmde JPMorgan het idee van virtueel gamen in de wereldeconomie.


Veel aspecten van virtuele werelden weerspiegelen de wereldeconomie, waarbij de nadruk ligt op factoren zoals bevolking, bruto binnenlands product (BBP), in-game valuta en digitale activa, die volgens de bank rechtstreeks bijdragen aan de kerncompetenties van JPMorgan.


Andere overwegingen, waaronder grensoverschrijdende betalingen, het creëren van financiële activa in vreemde valuta, handel en bewaring, samen met het vermogen om klanten op grote schaal te bedienen, zijn competenties die volgens JPMorgan goed zullen worden vertaald wanneer ze naar een virtuele wereld worden getransporteerd.


Voor altijd 21


Voor modeketens in de detailhandel, waaronder Forever 21, is de metaverse een kans om e-commerce en vervolgens nieuwe inkomstenstromen verder te stimuleren.


In december betrad Forever 21 de metaverse toen het een virtuele winkel opende op Roblox, een digitaal spelplatform dat enorm populair is bij kinderen. Gebruikers komen in de multi-level digitale winkel van de retailer waar hun avatars meubels, kleding en accessoires kunnen kopen.


Tijdens de Metaverse Fashion Week in maart was Forever 21 een van de merken, naast Estee Lauder, die een virtuele winkel opende en 450.000 vierkante voet virtueel land in Decentraland huurde. Dankzij de virtuele winkel van Forever 21 konden gebruikers communiceren met verkoopmedewerkers en zelfs NFT's kopen.


"We hebben de groei van de Metaverse omarmd terwijl het blijft botsen met cultuur", zegt Winnie Park, chief executive bij de moderetailer in een interview met The Wall Street Journal.


Prager Metis


In december werd Prager Metis, een toonaangevend internationaal advies- en accountantskantoor met kantoren in New Jersey, het eerste CPA-bedrijf dat officieel zijn hoofdkantoor in de metaverse opende en een gebouw met drie verdiepingen in Decentraland kocht. Via een joint venture met Banquet LLC biedt het metaverse-kantoor van Prager Metis momenteel real-world services die van cruciaal belang zijn voor de metaverse-wereld.


De opening van een metaverse-kantoor weerspiegelt de overtuiging van Prager Metis dat de metaverse de toekomst zal zijn en dat technologie de manier waarop de wereld werkt, zal blijven beïnvloeden”, aldus Glenn Friedman, CEO van Prager Metis.


“Ons nieuwe hoofdkantoor van Metaverse zal dienen als een brug tussen traditioneel en digitaal en waardevolle financiële diensten in de echte wereld bieden aan de metaverse. Onze aanwezigheid in de metaverse laat zien hoe serieus we zijn over onze visie voor de toekomst en ondersteunt onze overtuiging dat er een enorme behoefte is aan financiële expertise en middelen in de veranderende digitale wereld.”


Volgens het persbericht van het bedrijf heeft de eerste verdieping van het gebouw een open ontwerp om de NFT's van klanten weer te geven, terwijl de tweede en derde verdieping vergaderruimten, conferentiefaciliteiten en ruimte op het dak bieden voor live-evenementen.


PwC


PricewaterhouseCoopers (PwC) verwierf in januari ook een stuk land in The Sandbox.


The Sandbox, ontwikkeld door gamestudio Pixowl en oorspronkelijk uitgebracht in 2012, is een sandbox-game voor mobiele telefoons en Microsoft Windows, die uiteindelijk in 2018 werd overgenomen door Animoca Brands.


Animoca heeft sindsdien de naam "Sandbox" gebruikt voor een nieuwe op blockchain gebaseerde open-wereldgame die NFT's verkocht die percelen virtueel onroerend goed vertegenwoordigen, waarmee meer dan $ 2,5 miljoen aan financiering werd opgehaald voor de ontwikkeling van het project.


De Hong Kong-divisie van PwC zei destijds niet waarom de aankoop werd gedaan, maar opmerkingen van PwC's crypto-chef Henri Arslanian in juli 2021 hebben laten doorschemeren dat het bedrijf zijn digitale eigendom kan gebruiken om toegang te krijgen tot en te investeren in kleinere, maar veelbelovende crypto-startups.


Een recent Citigroup-rapport onthulde dat de metaverse economie tegen 2030 tussen $ 8 biljoen en $ 13 biljoen zou kunnen bereiken.


Wat vind je van dit onderwerp? Schrijf ons en vertel het ons!.


Vrijwaring

Alle informatie op onze website is te goeder trouw en uitsluitend voor algemene informatiedoeleinden gepubliceerd. Elke actie die de lezer onderneemt op basis van de informatie op onze website is strikt op eigen risico.