Mede-oprichter van Sandbox: 2022 wordt het 'jaar van adoptie' voor de Metaverse

Mede-oprichter van Sandbox: 2022 wordt het 'jaar van adoptie' voor de Metaverse
Bron: Ira Lichi / Shutterstock.com



Nu we een paar maanden in 2022 zijn, is één ding duidelijk: de metaverse wordt de bepalende markttrend van dit jaar. Volgens mede-oprichter en COO Sebastien Borget is The Sandbox (CCC:SAND-USD) een van de namen in deze ruimte die investeerders het dichtst in de gaten moeten houden.


Naarmate de metaverse zich ontwikkelt, staat het klaar om een ​​steeds grotere rol te spelen in zowel aandelen- als cryptocurrency-markten. Sommige analisten zijn van mening dat metaverse aandelen hetzelfde type groei zullen ervaren als elektrische voertuigen (EV) in 2021. Big Tech werkt ook al hard om wijdverbreide toegang te bieden tot gestroomlijnde, betaalbare virtual reality (VR) -technologie. Dus waar komt The Sandbox binnen?


De Sandbox is een virtuele wereld gebaseerd op de blockchain. Hierin kunnen gebruikers digitale activa in spelvorm maken en bouwen, die vervolgens kunnen worden gekocht en verkocht. De SAND-crypto is ook het officiële token van het platform.


Borget heeft grootse plannen voor het komende jaar. Als veteraan van de crypto- en gaming-ruimtes, ziet hij dat het digitale platform en het onderliggende token een cruciale rol spelen bij de acceptatie van de metaverse. De virtuele wereld die Borget en zijn team bouwen, heeft de kracht om zowel consumenten als makers te helpen profiteren van een marktbepalende trend - en winst terwijl ze dat doen. Onderzoek van Bloomberg Intelligence suggereert dat de metaverse uiteindelijk $ 800 miljard waard zou kunnen zijn.


Voor veel beleggers zijn activa zoals de SAND-crypto een van de beste manieren om.
















Cyberzandkastelen bouwen: leven in de zandbak


Met meer dan vier jaar ervaring in blockchain-ontwikkeling en 11 jaar in mobiel gamen, heeft Sebastien Borget verschillende startups helpen groeien, waaronder gamestudio Pixowl, die Animoca Brands in 2018 overnam. Borget vertelde InvestorPlace in een exclusief interview dat, met een groot jaar voor de boeg , De Sandbox wordt zijn volgende succesverhaal voor startups.


Volgens Borget is de missie van SAND altijd geweest om "het ecosysteem van een op blockchain gebaseerde virtuele wereld tot stand te brengen waar spelers hun inhoud kunnen bouwen, echt bezitten en er geld mee kunnen verdienen en toegang krijgen tot leuke, sociale, meeslepende en cultureel rijke ervaringen." Hij ziet dit als een logische stap voorwaarts voor een economie die steeds meer wordt aangedreven door de metaverse.


Experts uit de sector hebben opgemerkt dat SAND een bijzonder sterk potentieel heeft bij metaverse spelen. De mede-oprichter van het token gelooft ook niet dat die trend in 2022 zal verdwijnen. Zoals Borget het ziet, is The Sandbox nog maar net begonnen.



“Ons gaming-DNA zorgt ook voor meer leuke, boeiende en uiteindelijk gebruiksvriendelijkere ervaringen. In plaats van gebruikers alleen te laten ronddwalen en zich af te vragen wat ze moeten doen, wijzen we ze schone en nauwkeurige speurtochten toe met een crescendo in moeilijkheidsgraad."



Deze digitale wereld is uitgegroeid tot virtuele locaties zoals concerten, kunstexposities, musea en sociale hubs - allemaal ervaren door gebruikers via avatars. De COO zegt dat de verkoop van crypto's die virtueel LAND aanduiden ook goed is verlopen, met "bijna onmiddellijke uitverkoop en een sterke vraag op secundaire markten." In dit geval verwijst virtueel LAND naar metavers onroerend goed dat kan worden gebruikt voor het bouwen van alles wat de eigenaar wil. Eigendom wordt vastgelegd op de blockchain.


De voordelen van de SAND-crypto gaan ook verder dan entertainment. Het platform "moedigt ook het creëren van inhoud aan", waardoor zowel fans als programmeurs "deelnemen aan het delen van inkomsten".
















Natuurlijk is de onderneming niet zonder uitdagingen geweest. Toch benadrukt Borget dat The Sandbox naar de toekomst kijkt, onder meer door maatregelen te nemen om de milieu-impact van SAND te verminderen. Bovendien, hoewel een uitdaging de aarzeling van consumenten was om de metaverse als geheel te omarmen, is Borget ervan overtuigd dat The Sandbox een doorbraak nadert.



“Het beste wat we kunnen doen om de aantrekkingskracht van de metaverse te vergroten, is door ervaringen te creëren die resoneren met gebruikers. De metaverse moet leuk zijn om te ontdekken, vol nieuwe dingen om te ontdekken. Zoals de meeste gameplatforms en sociale netwerken, is de metaverse slechts zo goed als die ervaringen.



Die denkrichting leidt het SAND-team terwijl ze werken aan het vergroten van de metaverse adoptie. Bovendien gelooft Borget dat wijdverbreide adoptie ook voor videomakers gebruiksvriendelijke ervaringen vereist. Het team is gericht op het bouwen van tools voor makers en game-ontwerpers die om precies die reden naar de metaverse komen. Dit omvat groepen zoals Hackatao, een team van artiesten met een aanzienlijke aanhang op sociale media. "Naarmate meer makers hun vaardigheden in de metaverse ontwikkelen, zullen deze nieuwe ervaringen de acceptatie versnellen", zegt Borget.


De weg naar de metaverse voor SAND Crypto


Hoe beïnvloedt de zoektocht van The Sandbox naar metaverse adoptie de SAND-crypto? Welnu, hoewel het token aanzienlijk is gestegen ten opzichte van de prijs van de initiële muntaanbieding (ICO), is het nog steeds aanzienlijk lager dan het hoogste punt ooit boven $ 8. Naarmate de metaverse adoptie voortduurt, is een toekomstige opleving echter waarschijnlijk. Hoewel bearish cryptomarkten begin 2022 moeilijke omstandigheden hebben gepresenteerd, moeten beleggers optimistisch blijven over het potentieel van SAND. De metaverse groeit snel - en The Sandbox schaalt zoals het doet.


Ondanks een wat trage start heeft The Sandbox inmiddels meer dan 200 merkpartners aan boord en verwacht in de toekomst meer te zien. Borget schrijft deze groei toe aan het feit dat, naarmate de metaverse adoptie is toegenomen, de waarde die The Sandbox creëert voor steeds meer bedrijven duidelijk is geworden. Zo werkte The Sandbox onlangs samen met bankinstelling HSBC (NYSE:HSBC) om virtueel land te leveren. Andere bedrijven zoals JPMorgan Chase (NYSE:JPM) en Samsung hebben geïnvesteerd in virtueel onroerend goed, waarbij de verkoop van metaverse grond in 2022 zal verdubbelen.


Borget zegt ook dat zijn team dit jaar "nieuwe merken zal verwelkomen en ervaringen zal uitbreiden". Om dit te bereiken heeft The Sandbox geïnvesteerd in een metaverse acceleratorprogramma van $50 miljoen. Dit zou moeten helpen om ondernemers van over de hele wereld te werven.
















Oh de plaatsen waar de Metaverse zal gaan


Sebastien Borget is enthousiast over wat het komende jaar gaat betekenen voor The Sandbox. De COO zegt dat metaverse adoptie "onderdeel is van een nieuwe paradigmaverschuiving".



“Web3-applicaties zoals The Sandbox worden nu ontworpen om gebruikers op de eerste plaats te zetten. Dit stelt spelers in staat om meer controle te hebben over de activa die deel uitmaken van het spel, de economie en uiteindelijk het bestuur.”



Voor zowel Sandbox-gebruikers als -makers ziet de toekomst er veelbelovend uit. Zoals Borget zegt: "Het blockchain-gedeelte gebeurt achter de schermen, waardoor het speel-om-te-verdienen-potentieel wordt gestimuleerd om inkomsten te verdienen terwijl je plezier hebt." Dat zou voldoende stimulans moeten zijn om SAND voorzichtig vooruit te zien gaan.


Op de datum van publicatie bekleedde Samuel O'Brient geen enkele positie (direct noch indirect) in de in dit artikel genoemde effecten. De meningen in dit artikel zijn die van de schrijver, onderhevig aan de publicatierichtlijnen van InvestorPlace.com.