Luxe modehuis Balenciaga accepteert betalingen in BTC en ETH (rapport)
Het Franse modemerk – Balenciaga – zal naar verluidt cryptocurrencies omarmen als betaalmethode voor zijn producten. In eerste instantie zal het aanbod verkrijgbaar zijn in de Amerikaanse winkels van het bedrijf aan Madison Avenue in New York en Rodeo Drive in Beverly Hills, Los Angeles.
Balenciaga vangt de cryptogolf
Volgens een recente berichtgeving zal Balenciaga zijn Amerikaanse klanten toestaan om kleding, schoenen, tassen en andere producten te kopen met bitcoin en ether. Klanten kunnen ook in crypto betalen bij aankoop op de officiële website van het merk. Het modehuis zal naar verwachting zijn aanbod uitbreiden naar andere regio's en op een bepaald moment in de toekomst meer digitale activa toevoegen.
De recente daling van de markt voor cryptocurrency kan een probleem zijn voor veel individuen en bedrijven met blootstelling aan de activaklasse, maar dit is niet het geval voor Balenciaga. Het bedrijf maakte bekend dat het 'op lange termijn denkt' en dat tijdelijke fluctuaties 'niets nieuws' zijn.
Eerder deze maand dook de Zwitserse luxe horlogemaker Tag Heuer ook in de wereld van crypto en accepteerde twaalf digitale activa plus vijf stablecoins als een manier om op zijn Amerikaanse website te verrekenen. De partner van het bedrijf in het initiatief was de betalingsdienstaanbieder BitPay.
Net als Balenciaga, onthulde Frédéric Arnault - CEO van Tag Heuer - dat het bedrijf sinds de geboorte geïntrigeerd was door bitcoin en dat de recente prijsschommelingen van de markt geen punt van zorg zijn.
ADVERTENTIE
"Deze nieuwe crypto-betalingsfunctie is slechts het begin van vele opwindende projecten voor Tag Heuer in de Web3-universums", voegde de directeur eraan toe.
Philipp Plein staat betalingen in digitale activa toe
Vorig jaar stelde het Duitse modebedrijf – Philipp Plein International AG – zijn klanten in staat om 15 cryptocurrencies als betaalmethode te gebruiken bij het kopen van zijn producten. Twee van die activa zijn de leidende door marktkapitalisatie - bitcoin en ether.
De introductie van een dergelijk aanbod was geen grote verrassing, aangezien de CEO van het merk – Philipp Patrick Plein – een groot voorstander is van de cryptosector en zelfs een HODLer.
"Ik ben een crypto-investeerder en ik geloof in de toekomst van crypto - daarom heb ik besloten om deze betaalmethode aan te bieden in mijn winkels en online... samen maken we GESCHIEDENIS", verklaarde de directeur destijds.
Vorige maand onthulde Plein dat cryptobetalingen goed waren voor ongeveer 3% van de online omzet van $ 105 miljoen van het modebedrijf in 2021. Naar zijn mening zal 2022 nog succesvoller zijn, waarbij hij voorspelt dat schikkingen met digitale activa tot $ 21 miljoen van de jaarlijkse verdiensten.
Uitgelichte afbeelding met dank aan Luxus
SPECIALE AANBIEDING (Gesponsord)
Binance gratis $ 100 (exclusief): gebruik deze link om je te registreren en ontvang $ 100 gratis en 10% korting op de kosten op Binance Futures in de eerste maand (voorwaarden).
Speciale PrimeXBT-aanbieding: gebruik deze link om u te registreren en voer de POTATO50-code in om tot $ 7.000 op uw stortingen te ontvangen.
Misschien vind je dit ook leuk:
Amerikaanse voedselketen Giant Shake Shack biedt Bitcoin Cashback
Strike kondigt integratie met Shopify aan om Bitcoin-betalingen via Lightning Network te vergemakkelijken
Philipp Plein verwacht dat klanten van het bedrijf meer cryptobetalingen doen
Tags: Bitcoin-adoptie Ethereum Verenigde Staten
Veel plezier met lezen? deel het met je vrienden
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Over de auteur
Dimitar Dzhondzhorov
Meer berichten van deze auteur
Dimitar raakte in 2018 geïnteresseerd in cryptocurrencies te midden van de langdurige bearmarkt. Zijn grootste passie in het veld is Bitcoin en hij was gefascineerd door zijn reis. Met een flair voor het produceren van hoogwaardige inhoud, begon hij eind 2018 de cryptocurrency-ruimte te bestrijken. Zijn hobby is voetbal.
Balenciaga vangt de cryptogolf
Volgens een recente berichtgeving zal Balenciaga zijn Amerikaanse klanten toestaan om kleding, schoenen, tassen en andere producten te kopen met bitcoin en ether. Klanten kunnen ook in crypto betalen bij aankoop op de officiële website van het merk. Het modehuis zal naar verwachting zijn aanbod uitbreiden naar andere regio's en op een bepaald moment in de toekomst meer digitale activa toevoegen.
De recente daling van de markt voor cryptocurrency kan een probleem zijn voor veel individuen en bedrijven met blootstelling aan de activaklasse, maar dit is niet het geval voor Balenciaga. Het bedrijf maakte bekend dat het 'op lange termijn denkt' en dat tijdelijke fluctuaties 'niets nieuws' zijn.
Eerder deze maand dook de Zwitserse luxe horlogemaker Tag Heuer ook in de wereld van crypto en accepteerde twaalf digitale activa plus vijf stablecoins als een manier om op zijn Amerikaanse website te verrekenen. De partner van het bedrijf in het initiatief was de betalingsdienstaanbieder BitPay.
Net als Balenciaga, onthulde Frédéric Arnault - CEO van Tag Heuer - dat het bedrijf sinds de geboorte geïntrigeerd was door bitcoin en dat de recente prijsschommelingen van de markt geen punt van zorg zijn.
ADVERTENTIE
"Deze nieuwe crypto-betalingsfunctie is slechts het begin van vele opwindende projecten voor Tag Heuer in de Web3-universums", voegde de directeur eraan toe.
Philipp Plein staat betalingen in digitale activa toe
Vorig jaar stelde het Duitse modebedrijf – Philipp Plein International AG – zijn klanten in staat om 15 cryptocurrencies als betaalmethode te gebruiken bij het kopen van zijn producten. Twee van die activa zijn de leidende door marktkapitalisatie - bitcoin en ether.
De introductie van een dergelijk aanbod was geen grote verrassing, aangezien de CEO van het merk – Philipp Patrick Plein – een groot voorstander is van de cryptosector en zelfs een HODLer.
"Ik ben een crypto-investeerder en ik geloof in de toekomst van crypto - daarom heb ik besloten om deze betaalmethode aan te bieden in mijn winkels en online... samen maken we GESCHIEDENIS", verklaarde de directeur destijds.
Vorige maand onthulde Plein dat cryptobetalingen goed waren voor ongeveer 3% van de online omzet van $ 105 miljoen van het modebedrijf in 2021. Naar zijn mening zal 2022 nog succesvoller zijn, waarbij hij voorspelt dat schikkingen met digitale activa tot $ 21 miljoen van de jaarlijkse verdiensten.
Uitgelichte afbeelding met dank aan Luxus
SPECIALE AANBIEDING (Gesponsord)
Binance gratis $ 100 (exclusief): gebruik deze link om je te registreren en ontvang $ 100 gratis en 10% korting op de kosten op Binance Futures in de eerste maand (voorwaarden).
Speciale PrimeXBT-aanbieding: gebruik deze link om u te registreren en voer de POTATO50-code in om tot $ 7.000 op uw stortingen te ontvangen.
Misschien vind je dit ook leuk:
Amerikaanse voedselketen Giant Shake Shack biedt Bitcoin Cashback
Strike kondigt integratie met Shopify aan om Bitcoin-betalingen via Lightning Network te vergemakkelijken
Philipp Plein verwacht dat klanten van het bedrijf meer cryptobetalingen doen
Tags: Bitcoin-adoptie Ethereum Verenigde Staten
Veel plezier met lezen? deel het met je vrienden
Telegram
Over de auteur
Dimitar Dzhondzhorov
Meer berichten van deze auteur
Dimitar raakte in 2018 geïnteresseerd in cryptocurrencies te midden van de langdurige bearmarkt. Zijn grootste passie in het veld is Bitcoin en hij was gefascineerd door zijn reis. Met een flair voor het produceren van hoogwaardige inhoud, begon hij eind 2018 de cryptocurrency-ruimte te bestrijken. Zijn hobby is voetbal.