HSBC sluit zich aan bij rivalen JPMorgan in de Metaverse met Sandbox Partnership

HSBC sluit zich aan bij rivalen JPMorgan in de Metaverse met Sandbox Partnership
Internationale bankgigant HSBC en virtueel gamingplatform The Sandbox hebben een samenwerking aangekondigd. De samenwerking komt een maand nadat JPMorgan zijn eerste metaverse lounge op Decentraland lanceerde.

gesponsord






















gesponsord


"Hoewel we denken dat de metaverse zelf in dit stadium meer conceptueel dan een voldongen feit blijft, is het duidelijk dat noch investeerders noch bedrijven aan de zijlijn wachten", zeiden Jon Gordon en Sundeep Gantori, strategen bij UBS, tegen Euromoney.

gesponsord










gesponsord


Metaverse tikt op de gaming-community


HSBC gaat virtueel onroerend goed verwerven in The Sandbox-metaverse met als doel contact te leggen met game- en sportliefhebbers.


De bank zei: "De overeenkomst opent de deur voor andere wereldwijde instellingen om te blijven innoveren in Web3, aangezien consumentenacceptatie robuustere ervaringen in de metaverse vereist door middel van gedecentraliseerde en gegamificeerde aanbiedingen."


Met de metaverse naar verwachting dit jaar een kans van een biljoen dollar worden, zei Suresh Balaji, Chief Marketing Officer, Azië-Pacific, HSBC: "De metaverse is hoe mensen Web3, de volgende generatie van internet, zullen ervaren - met behulp van meeslepende technologieën zoals augmented reality, virtual reality en extended reality.”


De ruimte heeft sinds het begin van het jaar veel aantrekkingskracht gewonnen. DappRadar merkte op dat "virtueel land een booming business is" en voegde eraan toe: "Een stuk NFT-land in een virtuele wereld is momenteel een hot item, omdat investeerders en opportunisten een deel van de metaverse willen."


Virtueel land wordt een booming business


De hoofdsteden van Turkije, Zuid-Korea en Barbados zijn al metaverse initiatieven aan het opzetten.


Eind vorig jaar kondigde Animoca Brands-dochter The Sandbox een samenwerking aan met PwC Hong Kong.


Net als HSBC had het accountantskantoor een LAND-site in hun metaverse verworven.


“We zijn verheugd om te zien dat grote, vertrouwde instellingen zoals HSBC zich aansluiten bij The Sandbox open metaverse en de cultuur van Web3 omarmen. We geloven dat dit het begin is van een bredere acceptatie van Web3 en de metaverse door instellingen die merkervaringen en betrokkenheid binnen dit nieuwe ecosysteem stimuleren", zegt Sebastien Borget, COO en mede-oprichter van The Sandbox.


Namen als Gucci, Warner Music Group, Ubisoft, The Walking Dead, Snoop Dogg en Adidas hebben hun claim al op de Sandbox-metaverse gezet.


William Gee, Partner bij PwC Hong Kong, zei: "The Metaverse biedt organisaties nieuwe mogelijkheden om waarde te creëren door middel van innovatieve bedrijfsmodellen en introduceert nieuwe manieren om met hun klanten en gemeenschappen in contact te komen."


Vrijwaring

Alle informatie op onze website is te goeder trouw en uitsluitend voor algemene informatiedoeleinden gepubliceerd. Elke actie die de lezer onderneemt op basis van de informatie op onze website is strikt op eigen risico.