HSBC koopt virtueel stuk grond in digital push

HSBC koopt virtueel stuk grond in digital push
17 maart 20224:59 UTCLLaatst bijgewerkt geleden



Toekomst van geld



HSBC koopt virtueel stuk grond in digital push


Reuters






























































2 minuten lezen










Een filiaal van de HSBC-bank wordt gezien in het centrum van Londen op 3 augustus 2009. REUTERS/Stefan Wermuth



Registreer nu voor GRATIS onbeperkte toegang tot Reuters.com


Register






LONDEN, 17 maart (Reuters) - HSBC (HSBA.L) koopt een perceel virtueel onroerend goed in een online gaming-ruimte genaamd The Sandbox voor een niet nader genoemd bedrag, de eerste grote inval van de bank in de metaverse terwijl het zijn Britse kantorennetwerk inkrimpt .

De digitale push stelt HSBC in staat om in contact te komen met sport-, e-sport- en gamingfans via zijn stukje gras in The Sandbox, een virtuele ruimte die grotendeels in handen is van het in Hong Kong gevestigde Animoca Brands.

Zijn onderneming in de virtuele wereld komt wanneer de in Groot-Brittannië gevestigde geldschieter zijn voetafdruk in de echte wereld vermindert, en dinsdag aankondigde dat het nog eens 69 vestigingen in Groot-Brittannië zou schrappen naarmate zijn klanten online gaan.



Registreer nu voor GRATIS onbeperkte toegang tot Reuters.com


Register




HSBC is de tweede wereldwijde bank die investeert in een populair metavers platform nadat JPMorgan (JPM.N) vorige maand aanwezig was in op blockchain gebaseerde Decentraland.

De Amerikaanse bank opende een loungeruimte in een virtueel winkelcentrum, met een digitaal portret van Chief Executive Jamie Dimon, nadat hij eerder in februari een rapport had gepubliceerd over "opportunities in the metaverse".

Jaarlijks wordt ongeveer $ 54 miljard uitgegeven aan virtuele goederen, zei de Amerikaanse bank in haar rapport, het dubbele van het bedrag dat wordt uitgegeven aan het kopen van muziek. Activa zoals land kunnen vaak worden gekocht in de vorm van non-fungible tokens (NFT's). Lees verder

Gebruikers in metaverse omgevingen zoals Animoca's The Sandbox kunnen land kopen, rondlopen als avatars, games spelen en vrienden ontmoeten.

Facebook (FB.O) heeft onlangs zijn naam veranderd in "Meta" om zijn toewijding aan het metaverse-concept aan te geven.

HSBC zei te hopen in zijn virtuele wereld "innovatieve merkervaringen te kunnen creëren voor nieuwe en bestaande klanten".



Registreer nu voor GRATIS onbeperkte toegang tot Reuters.com


Register




Rapportage door Lawrence White; Bewerking door Elaine Hardcastle

Onze normen: de Thomson Reuters Trust Principles.






Meer van Reuters
















Wereldwijde belegger
Meld u aan voor onze nieuwsbrief voor beleggers om het laatste nieuws en trends op de wereldwijde financiële markten te ontvangen.


Aanmelden













Dagelijkse briefing
Abonneer u op onze nieuwsbrief om al het nieuws te ontvangen dat u nodig heeft om uw dag te beginnen.


Aanmelden