HSBC betreedt Metaverse door een stukje digitaal land in de zandbak te grijpen: Reuters

HSBC betreedt Metaverse door een stukje digitaal land in de zandbak te grijpen: Reuters
HSBC betreedt Metaverse door een stukje digitaal land in de zandbak te grijpen: Reuters



Facebook
Twitter
Telegram

Kopie URL








Nieuws



do 17-03-2022 - 17:42





























Yuri Molchan

De in het VK gevestigde bankgigant HSBC heeft zich aangesloten bij de Metaverse-trend en heeft een stuk virtueel land gekocht, de tweede na JP Morgan










Omslagafbeelding via stock.adobe.com



Lees U.TODAY op


Google Nieuws







Inhoud



Wat zit er voor HSBC in de Sandbox?

HSBC volgt het voorbeeld van JP Morgan



Reuters heeft gemeld dat de Britse multinationale bank HSBC een stuk digitaal land verwerft in de Sandbox Metaverse.


De Sanbox is een virtuele spelruimte op basis van Ethereum-blockchain, waar spelers geld kunnen verdienen met hun spelervaring en die grotendeels eigendom is van Animoca Brands, met het hoofdkantoor in Hong Kong.


Het bedrag dat door de bankgigant is betaald om deze metaverse te betreden, blijft niet bekendgemaakt.


Wat zit er voor HSBC in de Sandbox?


De bron zegt dat de Britse bankgigant nu in staat zal zijn om met fans van sport, e-sports en gamers in contact te komen via zijn "digitale onroerend goed" in The Sandbox.


Deze verhuizing naar de Metaverse vindt plaats terwijl HSBC zijn aanwezigheid in de echte wereld in het VK inkrimpt. Eerder deze week kondigde de bank aan dat ze nog eens 69 vestigingen in het VK zou sluiten omdat haar klanten online gaan.





Verwant

302.000 ETH staan ​​nu in de wachtrij, dit is wat het betekent



HSBC volgt het voorbeeld van JP Morgan


HSBC is de tweede wereldwijde bankgigant geworden die de Metaverse betreedt. In februari opende JP Morgan een virtuele lounge in de Decentraland Metaverse. Het Amerikaanse bankconglomeraat toonde een portret van zijn chef Jamie Dimon in zijn nieuwe digitale lounge in een virtueel winkelcentrum.


Voordat de bank die stap zette, bracht de bank een rapport uit over nieuwe enorme kansen die zich nu in de Metaverse voordoen.


In het rapport staat dat een jaarlijks bedrag dat aan digitale goederen wordt uitgegeven in totaal maar liefst 54 miljard dollar bedraagt, twee keer meer dan het bedrag dat wordt besteed aan het online kopen van muziek. Gebruikers in de Metaverse kunnen land kopen, games spelen, een avatar kiezen om daar binnen te lopen, communiceren met een vriend, enz.


HSBC hoopt nieuwe merkervaringen te creëren voor zowel haar huidige als potentiële klanten in de online wereld.







#JP Morgan Nieuws
#Metaverse Nieuws













Over de auteur


Yuri Molchan










Yuri is een cryptojournalist die geïnteresseerd is in technologie en technische innovaties. Hij zit sinds 2017 in crypto. Is van mening dat blockchain en cryptocurrencies het potentieel hebben om de wereld in de toekomst in veel van zijn aspecten te transformeren. 'Hodls' grote cryptocurrencies en heeft geschreven voor meerdere crypto-mediakanalen.


Zijn artikelen zijn geciteerd door crypto-influencers als Tyler Winklevoss, John McAfee, CZ Binance, Max Keizer, enz.


Momenteel is Yuri nieuwsschrijver bij U.Today en is bereikbaar via yuri.molchan@u.today.