HSBC betreedt de metaverse met The Sandbox
De Britse bank HSBC heeft een samenwerking aangekondigd met het toonaangevende metaverse cryptoproject The Sandbox. De bank zal een stuk grond kopen in de Sandbox-metaverse, dat zal worden gebruikt om in contact te komen met liefhebbers van sport, esports en gaming.
HSBC is een van de grootste internationale bank- en financiële dienstverleners ter wereld, en de samenwerking met The Sandbox zal mogelijkheden bieden om haar wereldwijde financiële diensten aan te bieden, samen met betrokken sportgemeenschappen van over de hele wereld.
Volgens de Sandbox-aankondiging op zijn Medium-blog, zullen andere wereldwijde financiële instellingen waarschijnlijk volgen, aangezien de wereldwijde metaverse-markt naar verwachting zal groeien tot $ 1,5 biljoen in 2030.
De chief marketing officer van HSBC Asia-Pacific, Suresh Balaji, zei over het partnerschap:
"De metaverse is hoe mensen Web3, de volgende generatie van internet, zullen ervaren - met behulp van immersieve technologieën zoals augmented reality, virtual reality en extended reality. Bij HSBC zien we een groot potentieel om nieuwe ervaringen te creëren via opkomende platforms, waardoor een wereld van kansen wordt geopend voor onze huidige en toekomstige klanten en voor de gemeenschappen die we bedienen. Door onze samenwerking met The Sandbox maken we onze inval in de metaverse, waardoor we innovatieve merkervaringen kunnen creëren voor nieuwe en bestaande klanten. We zijn verheugd om samen te werken met onze sportpartners, merkambassadeurs en Animoca Brands om samen ervaringen te creëren die educatief, inclusief en toegankelijk zijn.”
HSBC zal zich aansluiten bij een groeiende groep partnerschappen die zich al in The Sandbox hebben gevestigd, en verkiezen het voor Decentraland, de andere grote concurrent in de crypto-ruimte. Grote merken die al in The Sandbox zitten zijn: Gucci, Warner Music Group, Ubisoft, The Walking Dead, Snoop Dogg, Adidas, Deadmau5, Steve Aoki, Richie Hawtin, The Smurfs, Care Bears, Atari, ZEPETO en CryptoKitties.
Sebastien Borget, COO en mede-oprichter van The Sandbox zei:
“We zijn verheugd om te zien dat grote, vertrouwde instellingen zoals HSBC zich aansluiten bij The Sandbox open metaverse en de cultuur van Web3 omarmen, waarbij ze contact maken met gebruikers via entertainment, gaming en door gebruikers gegenereerde inhoud. We geloven dat dit het begin is van een bredere acceptatie van Web3 en de metaverse door instellingen die merkervaringen en betrokkenheid binnen dit nieuwe ecosysteem stimuleren.”
Mening
Het valt nog te bezien hoeveel rente zal worden betaald aan financiële instellingen als banken. Het lijkt in strijd te zijn met het ideaal van decentralisatie, dat ook private digitale activa omvat.
Echter, aangezien digitale valuta's van de centrale bank in de maak zijn, zullen banken gedwongen worden te innoveren, en het lijkt waarschijnlijk dat ze cryptocurrencies zullen moeten omarmen als: 1. ze worden toegestaan door regelgevers, en 2. als ze blijven levensvatbare bedrijven.
Disclaimer: dit artikel is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden. Het wordt niet aangeboden of is niet bedoeld om te worden gebruikt als juridisch, fiscaal, investerings-, financieel of ander advies.
HSBC is een van de grootste internationale bank- en financiële dienstverleners ter wereld, en de samenwerking met The Sandbox zal mogelijkheden bieden om haar wereldwijde financiële diensten aan te bieden, samen met betrokken sportgemeenschappen van over de hele wereld.
Volgens de Sandbox-aankondiging op zijn Medium-blog, zullen andere wereldwijde financiële instellingen waarschijnlijk volgen, aangezien de wereldwijde metaverse-markt naar verwachting zal groeien tot $ 1,5 biljoen in 2030.
De chief marketing officer van HSBC Asia-Pacific, Suresh Balaji, zei over het partnerschap:
"De metaverse is hoe mensen Web3, de volgende generatie van internet, zullen ervaren - met behulp van immersieve technologieën zoals augmented reality, virtual reality en extended reality. Bij HSBC zien we een groot potentieel om nieuwe ervaringen te creëren via opkomende platforms, waardoor een wereld van kansen wordt geopend voor onze huidige en toekomstige klanten en voor de gemeenschappen die we bedienen. Door onze samenwerking met The Sandbox maken we onze inval in de metaverse, waardoor we innovatieve merkervaringen kunnen creëren voor nieuwe en bestaande klanten. We zijn verheugd om samen te werken met onze sportpartners, merkambassadeurs en Animoca Brands om samen ervaringen te creëren die educatief, inclusief en toegankelijk zijn.”
HSBC zal zich aansluiten bij een groeiende groep partnerschappen die zich al in The Sandbox hebben gevestigd, en verkiezen het voor Decentraland, de andere grote concurrent in de crypto-ruimte. Grote merken die al in The Sandbox zitten zijn: Gucci, Warner Music Group, Ubisoft, The Walking Dead, Snoop Dogg, Adidas, Deadmau5, Steve Aoki, Richie Hawtin, The Smurfs, Care Bears, Atari, ZEPETO en CryptoKitties.
Sebastien Borget, COO en mede-oprichter van The Sandbox zei:
“We zijn verheugd om te zien dat grote, vertrouwde instellingen zoals HSBC zich aansluiten bij The Sandbox open metaverse en de cultuur van Web3 omarmen, waarbij ze contact maken met gebruikers via entertainment, gaming en door gebruikers gegenereerde inhoud. We geloven dat dit het begin is van een bredere acceptatie van Web3 en de metaverse door instellingen die merkervaringen en betrokkenheid binnen dit nieuwe ecosysteem stimuleren.”
Mening
Het valt nog te bezien hoeveel rente zal worden betaald aan financiële instellingen als banken. Het lijkt in strijd te zijn met het ideaal van decentralisatie, dat ook private digitale activa omvat.
Echter, aangezien digitale valuta's van de centrale bank in de maak zijn, zullen banken gedwongen worden te innoveren, en het lijkt waarschijnlijk dat ze cryptocurrencies zullen moeten omarmen als: 1. ze worden toegestaan door regelgevers, en 2. als ze blijven levensvatbare bedrijven.
Disclaimer: dit artikel is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden. Het wordt niet aangeboden of is niet bedoeld om te worden gebruikt als juridisch, fiscaal, investerings-, financieel of ander advies.