Het effect van sentiment op de Bitcoin-prijs
Dang Quan Vuong is een handelaar en marktanalist bij King Stock Capital Management.
Potentiële nieuwe investeerders die zich onlangs bij het Bitcoin-netwerk hebben aangesloten, hebben maatschappelijke interesse getoond in het activum. Of u nu bitcoin verkoopt of koopt, uw acties hebben inherent een impact op het gedrag van walvissen. In dit artikel zullen we ons concentreren op hoe sociaal sentiment het gedrag van walvissen beïnvloedt en hoe dit verband houdt met prijsvolatiliteit.
Kijkend naar sociaal volume (het totaal aantal inhoud dat minimaal één keer Bitcoin-gerelateerde termen noemt, met name op Reddit, Twitter en Telegram), kunnen we zien dat sociaal volume en bitcoin-prijs een positieve correlatie hebben. Dus, wat is precies de rechtvaardiging voor dit fenomeen?
De prijs van Bitcoin hangt nauw samen met het sociale volume. (bron)
Sociaal volume AI is gekoppeld aan de prijs van bitcoin. (bron)
Actieve Telegram-gebruikers zijn ook gecorreleerd aan de prijs van bitcoin. (bron)
Dienovereenkomstig suggereren Google Trend-gegevens dat het stijgende sociale volume de nieuwsgierigheid van het publiek heeft gewekt en hen ertoe heeft aangezet om hun eigen zoekopdrachten naar bitcoin uit te voeren. Het laat zien dat de hoeveelheid bitcoin-vermeldingen en -referenties op sociale media verband houdt met het publieke belang in bitcoin en mogelijk de investeringsbeslissingen van het publiek heeft beïnvloed.
Google-trends zijn gekoppeld aan sociaal volume. (bron)
Zoals blijkt uit het aantal unieke actieve adressen en het transactievolume, heeft het sociale sentiment invloed op de gehele netwerkactiviteit. Het dagelijkse cumulatieve aantal unieke adressen, inclusief afzenders en ontvangers, is evenredig met het sociale volume, hoewel er een aanzienlijke afwijking is wanneer bitcoin bijna een bodem heeft bereikt.
De relatie tussen dagelijks actieve adressen en de prijs van bitcoin. (bron)
Evenzo, als marktdeelnemers actiever worden tijdens een opwaartse trend vanaf de onderkant, neemt het totale aantal bitcoin dat in een bepaald interval over het netwerk wordt verzonden vaak toe, terwijl het relatief laag blijft tijdens een neerwaartse trend.
Toenemend transactievolume geeft aan dat de markt actiever is. (bron)
Het handelsvolume weerspiegelt direct de prijs van bitcoin als gevolg van verhoogde activiteit, en beleggers gedragen zich agressiever tijdens bullruns en minder agressief tijdens bearmarkten.
Hoger volume in uptrend en lager volume in downtrend. (bron)
In de sociale psychologie is het sneeuwbaleffect een proces dat begint met een kleine toestand en geleidelijk in betekenis of omvang toeneemt. Het levendige beeld is wanneer een sneeuwbal van een besneeuwde berghelling rolt, extra sneeuw verzamelt, meer gewicht en vaart krijgt totdat hij uiteindelijk tot rust komt. De verspreiding van bitcoin op verschillende sociale-mediaplatforms kan een soortgelijk effect hebben, omdat er steeds meer aandacht aan wordt besteed, waardoor bitcoin een groter publiek bewustzijn krijgt en als gevolg daarvan het sneeuwbaleffect optreedt. Hoe hoger de bitcoin-prijs stijgt, hoe meer publiciteit het krijgt, wat opnieuw het koopmomentum stimuleert.
Een toename van de inhoud van sociale media zou een plausibele reden zijn voor een groep handelaren en investeerders die de bitcoin-prijs beïnvloeden. Ze gaan bitcoin kopen en worden geconfronteerd met prikkelende content van sociale media. Dit zou meer aandacht vestigen op de positieve aspecten van Bitcoin en meer mensen ervan bewust maken. De euforie groeit naarmate meer individuen de markt betreden. Door de toegenomen aandacht raken steeds meer mensen betrokken en gaat de cyclus steeds maar door.
De markt blijft stijgen totdat het een kritiek punt bereikt waarop het in een evenwichtstoestand blijft en niet langer stijgt vanwege een gebrek aan koopimpuls. Het is omdat verminderde maatschappelijke belangstelling het maximum markeert van opwaarts momentum en het begin van een neerwaartse trend daarna.
Zoals velen weten, spelen walvissen een cruciale rol in marktbewegingen omdat ze de prijs van bitcoin kunnen bepalen, dus het is belangrijk om te bepalen wanneer ze de markt betreden. Zoals blijkt uit de volgende cijfers, stijgt het totale aantal walvistransacties van meer dan $ 100.000 en $ 1 miljoen tijdens de rally en daalt het tijdens de daling. Uit de grafieken blijkt dat walvissen actiever zijn tijdens opwaartse trends en minder actief in neerwaartse trends, met uitzondering van de paniekverkoop tijdens de COVID-19-pandemie.
Walvistransacties met een stijging van meer dan $ 100.000 zijn vaak een signaal voor een gestarte stijging. (bron)
Walvistransacties van meer dan $ 1 miljoen die toenemen, resulteren vaak in een terugslag. (bron)
In een bepaald tijdsinterval groeit de verhouding van het totale aantal munten dat met winst is overgedragen tot het totale aantal munten dat met verlies is overgedragen, in opwaartse trend en daalt in neerwaartse trend. Het betekent dat de winst tijdens een opleving toeneemt totdat deze zijn hoogtepunt bereikt. Daarna daalt het totdat de meeste beleggers in het rood staan, waarna de trend omkeert.
P/L van dagelijkse transacties is bijna het hoogst aan de bovenkant en het laagst aan de onderkant. (bron)
Samengevat, het uitgangspunt van oplevingsmomentum is het groeiende sociale sentiment naarmate nieuwe investeerders gretig de markt betreden. Deze self-fulfilling prophecy is in het verleden toegeschreven aan de versnelling van het verhandelde volume. Wanneer de Bitcoin-gemeenschap denkt dat de markt hoger zal bewegen in een opwaartse trend, worden er meer inkooporders geplaatst, waardoor de markt omhoog gaat. Ondertussen zullen walvissen hun bezit waarschijnlijk verdelen onder nieuwkomers voordat ze hen na verloop van tijd dwingen om ze met verlies te verkopen. Als gevolg van de groeiende publieke belangstelling breidt de netwerkwaarde zich uit totdat er geen koopmomentum meer is en dan wordt bitcoin uiteindelijk gedumpt. Deze cyclus is ingesteld om zichzelf periodiek te herhalen.
Dit is een gastpost van Dang Quan Vuong. De geuite meningen zijn geheel van henzelf en komen niet noodzakelijk overeen met die van BTC Inc. of Bitcoin Magazine.
Potentiële nieuwe investeerders die zich onlangs bij het Bitcoin-netwerk hebben aangesloten, hebben maatschappelijke interesse getoond in het activum. Of u nu bitcoin verkoopt of koopt, uw acties hebben inherent een impact op het gedrag van walvissen. In dit artikel zullen we ons concentreren op hoe sociaal sentiment het gedrag van walvissen beïnvloedt en hoe dit verband houdt met prijsvolatiliteit.
Kijkend naar sociaal volume (het totaal aantal inhoud dat minimaal één keer Bitcoin-gerelateerde termen noemt, met name op Reddit, Twitter en Telegram), kunnen we zien dat sociaal volume en bitcoin-prijs een positieve correlatie hebben. Dus, wat is precies de rechtvaardiging voor dit fenomeen?
De prijs van Bitcoin hangt nauw samen met het sociale volume. (bron)
Sociaal volume AI is gekoppeld aan de prijs van bitcoin. (bron)
Actieve Telegram-gebruikers zijn ook gecorreleerd aan de prijs van bitcoin. (bron)
Dienovereenkomstig suggereren Google Trend-gegevens dat het stijgende sociale volume de nieuwsgierigheid van het publiek heeft gewekt en hen ertoe heeft aangezet om hun eigen zoekopdrachten naar bitcoin uit te voeren. Het laat zien dat de hoeveelheid bitcoin-vermeldingen en -referenties op sociale media verband houdt met het publieke belang in bitcoin en mogelijk de investeringsbeslissingen van het publiek heeft beïnvloed.
Google-trends zijn gekoppeld aan sociaal volume. (bron)
Zoals blijkt uit het aantal unieke actieve adressen en het transactievolume, heeft het sociale sentiment invloed op de gehele netwerkactiviteit. Het dagelijkse cumulatieve aantal unieke adressen, inclusief afzenders en ontvangers, is evenredig met het sociale volume, hoewel er een aanzienlijke afwijking is wanneer bitcoin bijna een bodem heeft bereikt.
De relatie tussen dagelijks actieve adressen en de prijs van bitcoin. (bron)
Evenzo, als marktdeelnemers actiever worden tijdens een opwaartse trend vanaf de onderkant, neemt het totale aantal bitcoin dat in een bepaald interval over het netwerk wordt verzonden vaak toe, terwijl het relatief laag blijft tijdens een neerwaartse trend.
Toenemend transactievolume geeft aan dat de markt actiever is. (bron)
Het handelsvolume weerspiegelt direct de prijs van bitcoin als gevolg van verhoogde activiteit, en beleggers gedragen zich agressiever tijdens bullruns en minder agressief tijdens bearmarkten.
Hoger volume in uptrend en lager volume in downtrend. (bron)
In de sociale psychologie is het sneeuwbaleffect een proces dat begint met een kleine toestand en geleidelijk in betekenis of omvang toeneemt. Het levendige beeld is wanneer een sneeuwbal van een besneeuwde berghelling rolt, extra sneeuw verzamelt, meer gewicht en vaart krijgt totdat hij uiteindelijk tot rust komt. De verspreiding van bitcoin op verschillende sociale-mediaplatforms kan een soortgelijk effect hebben, omdat er steeds meer aandacht aan wordt besteed, waardoor bitcoin een groter publiek bewustzijn krijgt en als gevolg daarvan het sneeuwbaleffect optreedt. Hoe hoger de bitcoin-prijs stijgt, hoe meer publiciteit het krijgt, wat opnieuw het koopmomentum stimuleert.
Een toename van de inhoud van sociale media zou een plausibele reden zijn voor een groep handelaren en investeerders die de bitcoin-prijs beïnvloeden. Ze gaan bitcoin kopen en worden geconfronteerd met prikkelende content van sociale media. Dit zou meer aandacht vestigen op de positieve aspecten van Bitcoin en meer mensen ervan bewust maken. De euforie groeit naarmate meer individuen de markt betreden. Door de toegenomen aandacht raken steeds meer mensen betrokken en gaat de cyclus steeds maar door.
De markt blijft stijgen totdat het een kritiek punt bereikt waarop het in een evenwichtstoestand blijft en niet langer stijgt vanwege een gebrek aan koopimpuls. Het is omdat verminderde maatschappelijke belangstelling het maximum markeert van opwaarts momentum en het begin van een neerwaartse trend daarna.
Zoals velen weten, spelen walvissen een cruciale rol in marktbewegingen omdat ze de prijs van bitcoin kunnen bepalen, dus het is belangrijk om te bepalen wanneer ze de markt betreden. Zoals blijkt uit de volgende cijfers, stijgt het totale aantal walvistransacties van meer dan $ 100.000 en $ 1 miljoen tijdens de rally en daalt het tijdens de daling. Uit de grafieken blijkt dat walvissen actiever zijn tijdens opwaartse trends en minder actief in neerwaartse trends, met uitzondering van de paniekverkoop tijdens de COVID-19-pandemie.
Walvistransacties met een stijging van meer dan $ 100.000 zijn vaak een signaal voor een gestarte stijging. (bron)
Walvistransacties van meer dan $ 1 miljoen die toenemen, resulteren vaak in een terugslag. (bron)
In een bepaald tijdsinterval groeit de verhouding van het totale aantal munten dat met winst is overgedragen tot het totale aantal munten dat met verlies is overgedragen, in opwaartse trend en daalt in neerwaartse trend. Het betekent dat de winst tijdens een opleving toeneemt totdat deze zijn hoogtepunt bereikt. Daarna daalt het totdat de meeste beleggers in het rood staan, waarna de trend omkeert.
P/L van dagelijkse transacties is bijna het hoogst aan de bovenkant en het laagst aan de onderkant. (bron)
Samengevat, het uitgangspunt van oplevingsmomentum is het groeiende sociale sentiment naarmate nieuwe investeerders gretig de markt betreden. Deze self-fulfilling prophecy is in het verleden toegeschreven aan de versnelling van het verhandelde volume. Wanneer de Bitcoin-gemeenschap denkt dat de markt hoger zal bewegen in een opwaartse trend, worden er meer inkooporders geplaatst, waardoor de markt omhoog gaat. Ondertussen zullen walvissen hun bezit waarschijnlijk verdelen onder nieuwkomers voordat ze hen na verloop van tijd dwingen om ze met verlies te verkopen. Als gevolg van de groeiende publieke belangstelling breidt de netwerkwaarde zich uit totdat er geen koopmomentum meer is en dan wordt bitcoin uiteindelijk gedumpt. Deze cyclus is ingesteld om zichzelf periodiek te herhalen.
Dit is een gastpost van Dang Quan Vuong. De geuite meningen zijn geheel van henzelf en komen niet noodzakelijk overeen met die van BTC Inc. of Bitcoin Magazine.