Gucci accepteert tegen het einde van de zomer Bitcoin, Dogecoin en Shiba Inu in alle Amerikaanse winkels

Gucci accepteert tegen het einde van de zomer Bitcoin, Dogecoin en Shiba Inu in alle Amerikaanse winkels
Gucci accepteert tegen het einde van de zomer Bitcoin, Dogecoin en Shiba Inu in alle Amerikaanse winkels

































































Inhoudsopgave







Een crypto-vriendelijk merk








Bitcoin
Gucci accepteert tegen het einde van de zomer Bitcoin, Dogecoin en Shiba Inu in alle Amerikaanse winkels


Door Connor Sephton





2m


1 uur geleden


Volgens Vogue Business zullen klanten die transacties willen uitvoeren met crypto een QR-code per e-mail ontvangen, zodat ze een overdracht vanuit hun portemonnee kunnen voltooien.









Inhoudsopgave


Een crypto-vriendelijk merk











Luister naar de CoinMarketRecap-podcast op Apple Podcasts, Spotify en Google Podcasts

Gucci heeft aangekondigd dat het cryptobetalingen gaat accepteren bij een handvol van zijn Amerikaanse winkels.

Het designermerk is ook van plan om tegen het einde van de zomer van digitale activa een betaalmethode in de VS te maken.

Volgens Vogue Business zullen klanten die transacties willen uitvoeren met crypto een QR-code per e-mail ontvangen, zodat ze een overdracht vanuit hun portemonnee kunnen voltooien.

Bitcoin, Ether, Litecoin, Shiba Inu en Dogecoin - evenals vijf stablecoins - worden geaccepteerd.

Naar verluidt zullen winkels in New York, Los Angeles, Miami, Atlanta en Las Vegas als een van de eersten de sprong wagen.

In een verklaring aan het nieuwsuitzending zei Marco Bizzarri, CEO van Gucci:

"Gucci is altijd op zoek naar nieuwe technologieën wanneer ze onze klanten een verbeterde ervaring kunnen bieden. Nu we cryptocurrencies kunnen integreren in ons betalingssysteem, is het een natuurlijke evolutie voor die klanten die deze optie beschikbaar willen hebben voor hen."

Een crypto-vriendelijk merk

Luxemerken hebben overtuigende use-cases gevonden voor blockchain-technologie, niet in de laatste plaats omdat ze met deze databases echtheidscertificaten kunnen uitgeven voor hoogwaardige items die niet kunnen worden vervalst.

Gucci heeft de laatste tijd ook zijn eigen niet-fungible tokens uitgebracht - en degenen die in deze NFT's investeren, hebben kunnen profiteren van vroege toegang tot aankomende collecties.

Het modehuis is niet het eerste luxe merk dat digitale activa omarmt - en het komt als premiumbedrijven proberen diegenen na te streven die misschien cryptorijk zijn maar arm aan contant geld.