Gucci accepteert Bitcoin-, Dogecoin- en Shiba Inu-betalingen bij geselecteerde Amerikaanse winkels

Gucci accepteert Bitcoin-, Dogecoin- en Shiba Inu-betalingen bij geselecteerde Amerikaanse winkels
Home » Crypto-nieuws » Gucci accepteert Bitcoin-, Dogecoin- en Shiba Inu-betalingen bij geselecteerde Amerikaanse winkels




Gucci accepteert Bitcoin-, Dogecoin- en Shiba Inu-betalingen bij geselecteerde Amerikaanse winkels







Schrijver:

Chayanika Deka





Laatst bijgewerkt 5 mei 2022 om 14:40






Gucci is helemaal klaar om later deze maand cryptocurrency te accepteren in vijf winkels in de VS.









Het Italiaanse high-end luxe modehuis Gucci is helemaal klaar om later deze maand cryptocurrency te accepteren in vijf winkels in de VS. De verhuizing komt terwijl het bedrijf Web 3 blijft verkennen.


Gucci tikt cryptovaluta aan


Volgens een rapport van Vogue is Gucci ook van plan om de pilot deze zomer uit te breiden naar al zijn Noord-Amerikaanse winkels die het toonaangevende luxemerk rechtstreeks exploiteert. In het begin accepteert Gucci 12 cryptocurrencies, waaronder Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Wrapped Bitcoin, Litecoin, Dogecoin Shiba Inu, evenals vijf aan de Amerikaanse dollar gekoppelde stablecoins.


De eerste winkels die de nieuwe betalingsmodus zullen bevatten, zijn: Wooster Street in New York, Rodeo Drive in Los Angeles, Miami Design District, Phipps Plaza in Atlanta en The Shops at Crystals in Las Vegas.


Het rapport vermeldde ook dat crypto-betalingen in winkels zullen worden uitgevoerd met een link die via e-mail naar de klant wordt verzonden. Het zal een QR-code bevatten waarmee ze de betaling vanuit hun crypto-portemonnee kunnen uitvoeren. Het bedrijf zal het digitale activum omzetten in fiat-valuta, aldus het rapport.


Met de laatste stap voegt Gucci zich bij de lijst van andere high-end modelabels, waaronder Off-White, dat is begonnen met het accepteren van zes cryptocurrencies in zijn flagshipstores in Parijs, Milaan en Londen. Eerder deze week kondigde het Amerikaanse luxe fitnessbedrijf Equinox Group aan dat het cryptobetalingen accepteert voor zijn clubs in New York City




ADVERTENTIE









NFT's, Metaverse en meer


Gucci's rendez-vous met Web 3 begon met een film van 4 minuten met de titel Aria die afgelopen zomer voor $ 25.000 werd verkocht in een online veiling georganiseerd door een Brits veilinghuis, Christie's. De retailer kwam dit jaar ook met twee NFT-collecties: SuperGucci en Gucci Grail.


Gucci breidde zich verder uit naar Web 3 en kocht onlangs in februari virtueel land in de gedecentraliseerde blockchain-game The Sandbox van Animoca Brands voor een niet nader genoemd bedrag. Het ontwikkelde een virtuele conceptstore, genaamd "Gucci Vault", voor NFT's met een Gucci-thema.


In een verklaring aan Vogues zei Marco Bizzarri, president en CEO van Gucci:



“Gucci is altijd op zoek naar nieuwe technologieën wanneer ze onze klanten een verbeterde ervaring kunnen bieden. Nu we cryptocurrencies kunnen integreren in ons betalingssysteem, is het een natuurlijke evolutie voor die klanten die deze optie tot hun beschikking willen hebben.”



Uitgelichte afbeelding met dank aan GMC Anantnag





SPECIALE AANBIEDING (Gesponsord)

Binance gratis $ 100 (exclusief): gebruik deze link om je te registreren en ontvang $ 100 gratis en 10% korting op de kosten op Binance Futures in de eerste maand (voorwaarden).


Speciale PrimeXBT-aanbieding: gebruik deze link om u te registreren en voer de POTATO50-code in om tot $ 7.000 op uw stortingen te ontvangen.








Misschien vind je dit ook leuk:







Nexo lanceert een fonds van $ 150 miljoen om te investeren in Web3






Oekraïne lanceert NFT-museum om de oorlog tegen Rusland te herdenken en geld in te zamelen






Retailinteresse in Metaverse en NFT's op een dieptepunt van 5 maanden







Tags: Bitcoin-adoptie Metaverse Non-Fungible Token (NFT)










Veel plezier met lezen? deel het met je vrienden





Facebook




Twitter




LinkedIn




Telegram






















Over de auteur









Chayanika Deka


Meer berichten van deze auteur




Chayanika werkt al drie jaar als financieel journalist. Afgestudeerd in politieke wetenschappen en journalistiek, haar interesse ligt in implicaties van regelgeving met een focus op technologische evolutie in het crypto-rijk. Contactpersoon:Linkedin