Gabe Newell: de helft van de Bitcoin-transacties op Steam was frauduleus
De helft van alle cryptotransacties op het pc-gamingplatform Steam was frauduleus voordat Bitcoin als betalingsoptie werd verwijderd, aldus Valve-president Gabe Newell.
In een gesprek met PC Gamer zei Newell: "We hadden problemen toen we cryptocurrencies als betalingsoptie begonnen te accepteren. 50% van die transacties was frauduleus, wat een verbijsterend aantal is. Dit waren klanten die we niet wilden hebben. "
Hij zei dat de crypto-ruimte bevolkt is met acteurs die "geen mensen zijn die je wilt laten communiceren met je klanten."
Steam introduceerde Bitcoin als betalingsoptie in april 2016, maar verliet het experiment in december 2017, daarbij verwijzend naar de prijsvolatiliteit van de cryptocurrency en "een aanzienlijke verhoging van de vergoedingen voor het verwerken van transacties op het Bitcoin-netwerk".
Newell vertelde PC Gamer dat de onvoorspelbaarheid van de prijs van Bitcoin het "een complete nachtmerrie" maakte om voor transacties te gebruiken, aangezien een spel de ene dag $ 10 kan kosten en de volgende $ 100.
In een apart interview met Eurogamer merkte hij op dat de volatiliteit van cryptocurrency betekende dat klanten "geen idee hadden welke prijs ze eigenlijk betaalden", en voegde eraan toe: "Ja, ze waren verankerd aan een cryptocurrency, maar de lonen van de meeste mensen zijn niet in cryptocurrencies. "
Het bedrijf blijft open over de mogelijkheden van gedistribueerde grootboeken en blockchain-technologie, hoewel Newell sceptisch blijft over hun voordelen. "Er is veel echt interessante technologie in blockchains en hoe je een gedistribueerd grootboek kunt maken," vertelde Newell aan PC Gamer, eraan toevoegend: "Ik denk dat mensen niet hebben ontdekt waarom je eigenlijk een gedistribueerd grootboek nodig hebt."
NFT's en Steam
Valve haalde eind 2021 de krantenkoppen met zijn beslissing om games te verbieden "gebouwd op blockchain-technologie die de uitgifte of uitwisseling van cryptocurrencies of NFT's toestaan".
In recente interviews heeft Newell dat standpunt verdubbeld en PC Gamer verteld dat veel op NFT gebaseerde games 'klanten afzetten'.
Newell vertelde EuroGamer: "De dingen die werden gedaan waren super vaag." Hij voegde eraan toe dat er "illegale shit gaande was achter de schermen, en je hebt zoiets van, ja, dit is slecht." Hoewel hij toegeeft dat blockchain "een geweldige technologie" is, zei Newell dat "de manieren waarop het momenteel is gebruikt, allemaal nogal vaag zijn. En daar wil je eigenlijk vanaf blijven."
https://decrypt.co/93981/gabe-newell-half-of-bitcoin-transacties-on-steam-were-fraudulent
De top 5 crypto-nieuwsverhalen en -functies elke dag in uw inbox.
Ontvang Daily Digest voor het beste van Decrypt. Nieuws, originele kenmerken en meer.
Word nu lid
In een gesprek met PC Gamer zei Newell: "We hadden problemen toen we cryptocurrencies als betalingsoptie begonnen te accepteren. 50% van die transacties was frauduleus, wat een verbijsterend aantal is. Dit waren klanten die we niet wilden hebben. "
Hij zei dat de crypto-ruimte bevolkt is met acteurs die "geen mensen zijn die je wilt laten communiceren met je klanten."
Steam introduceerde Bitcoin als betalingsoptie in april 2016, maar verliet het experiment in december 2017, daarbij verwijzend naar de prijsvolatiliteit van de cryptocurrency en "een aanzienlijke verhoging van de vergoedingen voor het verwerken van transacties op het Bitcoin-netwerk".
Newell vertelde PC Gamer dat de onvoorspelbaarheid van de prijs van Bitcoin het "een complete nachtmerrie" maakte om voor transacties te gebruiken, aangezien een spel de ene dag $ 10 kan kosten en de volgende $ 100.
In een apart interview met Eurogamer merkte hij op dat de volatiliteit van cryptocurrency betekende dat klanten "geen idee hadden welke prijs ze eigenlijk betaalden", en voegde eraan toe: "Ja, ze waren verankerd aan een cryptocurrency, maar de lonen van de meeste mensen zijn niet in cryptocurrencies. "
Het bedrijf blijft open over de mogelijkheden van gedistribueerde grootboeken en blockchain-technologie, hoewel Newell sceptisch blijft over hun voordelen. "Er is veel echt interessante technologie in blockchains en hoe je een gedistribueerd grootboek kunt maken," vertelde Newell aan PC Gamer, eraan toevoegend: "Ik denk dat mensen niet hebben ontdekt waarom je eigenlijk een gedistribueerd grootboek nodig hebt."
NFT's en Steam
Valve haalde eind 2021 de krantenkoppen met zijn beslissing om games te verbieden "gebouwd op blockchain-technologie die de uitgifte of uitwisseling van cryptocurrencies of NFT's toestaan".
In recente interviews heeft Newell dat standpunt verdubbeld en PC Gamer verteld dat veel op NFT gebaseerde games 'klanten afzetten'.
Newell vertelde EuroGamer: "De dingen die werden gedaan waren super vaag." Hij voegde eraan toe dat er "illegale shit gaande was achter de schermen, en je hebt zoiets van, ja, dit is slecht." Hoewel hij toegeeft dat blockchain "een geweldige technologie" is, zei Newell dat "de manieren waarop het momenteel is gebruikt, allemaal nogal vaag zijn. En daar wil je eigenlijk vanaf blijven."
https://decrypt.co/93981/gabe-newell-half-of-bitcoin-transacties-on-steam-were-fraudulent
De top 5 crypto-nieuwsverhalen en -functies elke dag in uw inbox.
Ontvang Daily Digest voor het beste van Decrypt. Nieuws, originele kenmerken en meer.
Word nu lid