Frans luxemerk Balenciaga accepteert Bitcoin, Ethereum als betaling
Crypto is weer een stap dichter bij de reguliere acceptatie als betaalmethode - als het kopen van hoodies van $ 1.250 die vooraf zijn vernietigd als mainstream kan worden beschouwd.
Volgens The Wall Street Journal zal het Franse luxe modelabel Balenciaga vanaf volgende maand Bitcoin en Ethereum als betaling online en op geselecteerde fysieke locaties gaan accepteren.
Door deze stap is Balenciaga het nieuwste legacy-modemerk dat cryptocurrencies omarmt als betaalmethode. Eerder deze maand kondigde Gucci aan dat het crypto-betalingen online en op vijf in-store locaties zou gaan toestaan. Gucci accepteert momenteel cryptocurrencies Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Litecoin, Dogecoin en Shiba Inu als betaling.
Balenciaga zal in eerste instantie alleen betaling toestaan in Bitcoin of Ethereum, de twee grootste cryptocurrencies qua marktkapitalisatie, maar is van plan het programma te zijner tijd uit te breiden naar andere munten.
Luxe mode is geen onbekende voor Web3. Het afgelopen jaar hebben tal van legacy-merken, waaronder Balenciaga, Gucci, Nike, Dolce & Gabbana en Burberry, NFT-collecties en metaverse pop-ups gelanceerd. Hoe traditioneel deze merken in sommige opzichten ook zijn, ze lijken allemaal op één lijn te liggen met digitale mode als zakelijke kans: volgens verschillende experts uit de branche die in oktober met Decrypt spraken, zou de digitale mode-industrie uiteindelijk de waarde van $ 2 biljoen kunnen benaderen of zelfs evenaren. van de fysieke modemarkt.
In december kondigde Balenciaga de oprichting aan van een interne metaverse business unit. Hoewel Cédric Charbit, de CEO van het label, weigerde iets aan de WSJ te onthullen over de plannen of de langetermijnstrategie van de eenheid, zei hij wel dat hij "de metaverse als een land" ziet, een markt die net zo belangrijk is als elke natie die het merk momenteel heeft. opereert binnen.
Het nieuws van Balenciaga's omarming van cryptocurrencies komt omdat velen geloven dat de cryptomarkt een nieuwe Crypto Winter ingaat. De hoeveelheid Bitcoin die nodig is om in november een Balenciaga-hoodie van $ 1.250 te kopen, zou vandaag iets minder dan $ 563 waard zijn. Maar de turbulentie van de cryptomarkt intimideert het leiderschap van het merk niet. Op de vraag of de recente crash van de markt de positie van Balenciaga over crypto beïnvloedde, antwoordde Charbit eenvoudig dat zijn denken "op de lange termijn" was.
Artikellink kopiëren
Wil je een crypto-expert worden? Haal het beste van Decrypt rechtstreeks in je inbox.
Ontvang de grootste crypto-nieuwsverhalen + wekelijkse razzia's en meer!
Snap je!
Volgens The Wall Street Journal zal het Franse luxe modelabel Balenciaga vanaf volgende maand Bitcoin en Ethereum als betaling online en op geselecteerde fysieke locaties gaan accepteren.
Door deze stap is Balenciaga het nieuwste legacy-modemerk dat cryptocurrencies omarmt als betaalmethode. Eerder deze maand kondigde Gucci aan dat het crypto-betalingen online en op vijf in-store locaties zou gaan toestaan. Gucci accepteert momenteel cryptocurrencies Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Litecoin, Dogecoin en Shiba Inu als betaling.
Balenciaga zal in eerste instantie alleen betaling toestaan in Bitcoin of Ethereum, de twee grootste cryptocurrencies qua marktkapitalisatie, maar is van plan het programma te zijner tijd uit te breiden naar andere munten.
Luxe mode is geen onbekende voor Web3. Het afgelopen jaar hebben tal van legacy-merken, waaronder Balenciaga, Gucci, Nike, Dolce & Gabbana en Burberry, NFT-collecties en metaverse pop-ups gelanceerd. Hoe traditioneel deze merken in sommige opzichten ook zijn, ze lijken allemaal op één lijn te liggen met digitale mode als zakelijke kans: volgens verschillende experts uit de branche die in oktober met Decrypt spraken, zou de digitale mode-industrie uiteindelijk de waarde van $ 2 biljoen kunnen benaderen of zelfs evenaren. van de fysieke modemarkt.
In december kondigde Balenciaga de oprichting aan van een interne metaverse business unit. Hoewel Cédric Charbit, de CEO van het label, weigerde iets aan de WSJ te onthullen over de plannen of de langetermijnstrategie van de eenheid, zei hij wel dat hij "de metaverse als een land" ziet, een markt die net zo belangrijk is als elke natie die het merk momenteel heeft. opereert binnen.
Het nieuws van Balenciaga's omarming van cryptocurrencies komt omdat velen geloven dat de cryptomarkt een nieuwe Crypto Winter ingaat. De hoeveelheid Bitcoin die nodig is om in november een Balenciaga-hoodie van $ 1.250 te kopen, zou vandaag iets minder dan $ 563 waard zijn. Maar de turbulentie van de cryptomarkt intimideert het leiderschap van het merk niet. Op de vraag of de recente crash van de markt de positie van Balenciaga over crypto beïnvloedde, antwoordde Charbit eenvoudig dat zijn denken "op de lange termijn" was.
Artikellink kopiëren
Wil je een crypto-expert worden? Haal het beste van Decrypt rechtstreeks in je inbox.
Ontvang de grootste crypto-nieuwsverhalen + wekelijkse razzia's en meer!
Snap je!