Bitcoin implodeert. Maar je zou het niet weten als je Formule 1-races bekijkt
Formule 1-aandelen zoomen hoger in op ontluikende Amerikaanse fandom
"We zetten niet alleen ons logo op McLaren-auto's. We helpen Mclaren met NFT's en de metaverse", zei Haider Rafique, global chief marketing officer voor OKX, in een interview met CNN Business.
OKX is het enige cryptobedrijf dat als hoofdsponsor van een F1-team fungeert. Dat betekent dat het logo prominenter wordt weergegeven op de auto's en racepakken van McLaren-coureurs Lando Norris en Daniel Ricciardo.
"Crypto is een enorme industrie. Het is duidelijk een blijvertje en vormt een groot deel van de economische toekomst", zegt McLaren Racing-CEO Zak Brown. "Crypto-fans zijn slimme, op technologie gerichte consumenten."
Jongere chauffeurs en fans zijn grote voorstanders van crypto
Brown zei dat de samenwerking tussen McLaren en OKX goed bij elkaar past omdat veel van de nieuwe, jongere fans van F1 die de sport hebben omarmd na het zien van "Drive to Survive" ook in crypto zijn.
De Netflix-bump voor F1 heeft duidelijk de aandacht getrokken van andere cryptobedrijven.
"De belangstelling voor de sport is exponentieel toegenomen. Ik ben geadopteerd door Netflix F1, dus voor ons was het een eenvoudige beslissing om met een team in zee te gaan", zegt Lou Frangella, vice-president van partnerschappen bij FTX US. FTX, een top crypto-makelaardij die momenteel wordt gewaardeerd op $ 32 miljard, sloot vorig jaar een deal met Mercedes.
NET GEKEKEN
Stablecoins haperen te midden van volatiliteit op de cryptomarkt
Herhaling
Meer video's ...
MOET KIJKEN
Stablecoins haperen te midden van de volatiliteit van de cryptomarkt
Frangella zei dat FTX, dat ook een stadionsponsorovereenkomst heeft met Miami Heat van de NBA, naam wil maken bij jongere consumenten.
Als aansluiting op de Miami F1-race veilde FTX NFT's van kunstwerken op de auto's van coureurs Lewis Hamilton en George Russell. FTX creëerde ook limited edition NFT-ticketstempels voor de race, ontworpen door NFT-artiest Mad Dog Jones. Jones ontwierp eerder een helm voor Hamilton, een zevenvoudig F1-kampioen.
"We proberen de partnerschappen leuk en boeiend te maken", zei Frangella.
Zorgen over te hoge uitgaven en de milieu-impact van crypto
Toch zou de crypto-sponsoring-binge slecht kunnen aflopen, net zoals het deed voor de vele nu ter ziele gegane dot-coms die eind jaren negentig en begin 2000 agressief besteedden aan Super Bowl-advertenties en naamgevingsovereenkomsten voor stadions.
Rafique van OKX zei dat de recente volatiliteit in cryptocurrencies te verwachten is, gezien hoe nieuw de activaklasse is in vergelijking met aandelen, obligaties en grondstoffen. Hij merkte ook op dat het niet is alsof aandelen dit jaar een veilige haven zijn geweest.
"Aandelen worden ook hard geraakt. We kijken naar de lange termijn", zei hij, erop wijzend dat McLaren geen zorgen heeft geuit over de prijsdalingen van crypto's sinds de aankondiging van hun partnerschap.
Brown van McLaren voegde eraan toe dat hij "behoorlijk gefascineerd en enthousiast is over crypto" en dat hij persoonlijk heeft geïnvesteerd in een gediversifieerde portefeuille van cryptocurrencies. Chauffeurs Norris en Ricciardo zijn ook voorstanders van crypto, zei Brown.
De milieu-impact van cryptomining, die extreem energie-intensief is, blijft een punt van zorg. Sommige coureurs beginnen al openlijk vraagtekens te zetten bij de impact die het vliegen over de hele wereld om benzineslurpende raceauto's te besturen op de planeet heeft. Aston Martin's Sebastian Vettel, een viervoudig F1-kampioen, sprak onlangs over zijn bedenkingen vanwege zorgen over klimaatverandering.
FTX's Frangella erkende dat er legitieme vragen zijn over cryptomining en de racesport en het milieu. F1 heeft eerder gezegd dat het tegen 2030 een klimaatneutrale sport hoopt te zijn.
"Duurzaamheid is belangrijk voor ons en we zijn allemaal op zoek naar verbetering", zei Frangella. "Vanuit cryptoperspectief zijn we ons daar heel bewust van en voeren we deze gesprekken met het Mercedes-team. We hopen dat mensen de komende jaren blij zullen zijn met verbeteringen."
"We zetten niet alleen ons logo op McLaren-auto's. We helpen Mclaren met NFT's en de metaverse", zei Haider Rafique, global chief marketing officer voor OKX, in een interview met CNN Business.
OKX is het enige cryptobedrijf dat als hoofdsponsor van een F1-team fungeert. Dat betekent dat het logo prominenter wordt weergegeven op de auto's en racepakken van McLaren-coureurs Lando Norris en Daniel Ricciardo.
"Crypto is een enorme industrie. Het is duidelijk een blijvertje en vormt een groot deel van de economische toekomst", zegt McLaren Racing-CEO Zak Brown. "Crypto-fans zijn slimme, op technologie gerichte consumenten."
Jongere chauffeurs en fans zijn grote voorstanders van crypto
Brown zei dat de samenwerking tussen McLaren en OKX goed bij elkaar past omdat veel van de nieuwe, jongere fans van F1 die de sport hebben omarmd na het zien van "Drive to Survive" ook in crypto zijn.
De Netflix-bump voor F1 heeft duidelijk de aandacht getrokken van andere cryptobedrijven.
"De belangstelling voor de sport is exponentieel toegenomen. Ik ben geadopteerd door Netflix F1, dus voor ons was het een eenvoudige beslissing om met een team in zee te gaan", zegt Lou Frangella, vice-president van partnerschappen bij FTX US. FTX, een top crypto-makelaardij die momenteel wordt gewaardeerd op $ 32 miljard, sloot vorig jaar een deal met Mercedes.
NET GEKEKEN
Stablecoins haperen te midden van volatiliteit op de cryptomarkt
Herhaling
Meer video's ...
MOET KIJKEN
Stablecoins haperen te midden van de volatiliteit van de cryptomarkt
Frangella zei dat FTX, dat ook een stadionsponsorovereenkomst heeft met Miami Heat van de NBA, naam wil maken bij jongere consumenten.
Als aansluiting op de Miami F1-race veilde FTX NFT's van kunstwerken op de auto's van coureurs Lewis Hamilton en George Russell. FTX creëerde ook limited edition NFT-ticketstempels voor de race, ontworpen door NFT-artiest Mad Dog Jones. Jones ontwierp eerder een helm voor Hamilton, een zevenvoudig F1-kampioen.
"We proberen de partnerschappen leuk en boeiend te maken", zei Frangella.
Zorgen over te hoge uitgaven en de milieu-impact van crypto
Toch zou de crypto-sponsoring-binge slecht kunnen aflopen, net zoals het deed voor de vele nu ter ziele gegane dot-coms die eind jaren negentig en begin 2000 agressief besteedden aan Super Bowl-advertenties en naamgevingsovereenkomsten voor stadions.
Rafique van OKX zei dat de recente volatiliteit in cryptocurrencies te verwachten is, gezien hoe nieuw de activaklasse is in vergelijking met aandelen, obligaties en grondstoffen. Hij merkte ook op dat het niet is alsof aandelen dit jaar een veilige haven zijn geweest.
"Aandelen worden ook hard geraakt. We kijken naar de lange termijn", zei hij, erop wijzend dat McLaren geen zorgen heeft geuit over de prijsdalingen van crypto's sinds de aankondiging van hun partnerschap.
Brown van McLaren voegde eraan toe dat hij "behoorlijk gefascineerd en enthousiast is over crypto" en dat hij persoonlijk heeft geïnvesteerd in een gediversifieerde portefeuille van cryptocurrencies. Chauffeurs Norris en Ricciardo zijn ook voorstanders van crypto, zei Brown.
De milieu-impact van cryptomining, die extreem energie-intensief is, blijft een punt van zorg. Sommige coureurs beginnen al openlijk vraagtekens te zetten bij de impact die het vliegen over de hele wereld om benzineslurpende raceauto's te besturen op de planeet heeft. Aston Martin's Sebastian Vettel, een viervoudig F1-kampioen, sprak onlangs over zijn bedenkingen vanwege zorgen over klimaatverandering.
FTX's Frangella erkende dat er legitieme vragen zijn over cryptomining en de racesport en het milieu. F1 heeft eerder gezegd dat het tegen 2030 een klimaatneutrale sport hoopt te zijn.
"Duurzaamheid is belangrijk voor ons en we zijn allemaal op zoek naar verbetering", zei Frangella. "Vanuit cryptoperspectief zijn we ons daar heel bewust van en voeren we deze gesprekken met het Mercedes-team. We hopen dat mensen de komende jaren blij zullen zijn met verbeteringen."