Afrika's beste golfers schieten voor Bitcoin-prijs op Sunshine Tour
Topgolfers uit Afrika en Europa zullen aan het einde van het seizoen 2022 lucratieve Bitcoin (BTC)-uitbetalingen in de gaten houden na een nieuwe sponsoring van de Sunshine Tour in Zuid-Afrika.
In het seizoen dat het hele jaar duurt, strijden golfers om de eerste plaats op het algemene klassement van de Sunshine Tour, de Order of Merit. Crypto-platform Luno, dat een grote voetafdruk heeft in Zuid-Afrika en het bredere Afrikaanse continent, heeft de titelsponsoring van de algemene ranglijst op zich genomen.
Geld praat in de sport, maar de taal evolueert zeker, waarbij Luno op rand gebaseerde prijzen voor de beste golfers op de Order of Merit terzijde schuift ten gunste van Bitcoin. De golfer die bovenaan de Luno Order of Merit staat, ontvangt 500.000 rand aan BTC, wat overeenkomt met $ 31.000, of 30.000 euro op het moment van schrijven.
De tweede en derde geplaatste golfers ontvangen respectievelijk 200.000 rand en 100.000 rand in BTC, terwijl Luno ook elke professionele golfer zal sponsoren op de Sunshine Tour 1000 rand ter waarde van BTC om hen aan te moedigen de mobiele applicatie van de beurs te verkennen.
De Sunshine Tour gebruikt de nieuwe sponsoring ook om een wijziging aan te brengen in het ranglijstsysteem, waarbij vanaf mei 2022 verschuift van een op geld gebaseerde naar een op punten gebaseerde rangschikking. Verdienen aan het einde van het seizoen.
Er is ook genoeg om voor te spelen, met de nummer één plek ook inclusief toegang tot twee van de golf Majors in de United States Open en British Open, evenals een jaar lang sponsoring van luxe voertuigen.
Cointelegraph woonde de aankondiging van sponsoring bij op de prestigieuze Houghton Golf Club in het hart van Johannesburg en sprak met Marius Reitz, algemeen directeur van Luno voor Afrika, die het afgelopen jaar een aantal sportgerichte marketingcampagnes heeft gefaciliteerd:
"Het is op een aantal fronten belangrijk, ten eerste het feit dat er Bitcoin-prijzengeld is, wat een primeur is voor Zuid-Afrika en waarschijnlijk ook voor Afrika. Ik denk dat het de eerste sportsponsoring in Zuid-Afrika is waarbij een cryptobedrijf betrokken is.”
Luno is van plan een nieuwe weg in te slaan met hun eerste sponsoring met een professioneel golftoernooi, met synergieën tussen de twee benadrukt door Reitz:
“The Sunshine Tour is een gevestigd merk, ze zijn de thuisbasis van golf in Zuid-Afrika. Het is een vertrouwde gids voor golfers van jonge leeftijd tot professioneel niveau. De associatie van vertrouwen en veiligheid is voor ons logisch.”
Luno heeft zich ingespannen om zichzelf te positioneren als een vertrouwde cryptocurrency-uitwisseling die nieuwe gebruikers kennis laat maken met het ecosysteem met behulp van een leerportaal. Het bedrijf maakte vorig jaar furore met een spraakmakende reclamecampagne waarin de Rugby World Cup-winnende Springbok-coach Rassie Erasmus gebruikers leert hoe ze BTC kunnen kopen.
Gerelateerd: Het onroerendgoedbedrijf van de kleurrijke miljardair in Dubai accepteert nu BTC en ETH
Het bedrijf is nu doorgegaan met zijn verkenning van de sportindustrie in het land - een punt dat volgens Sunshine Tour-commissaris Thomas Abt beide industrieën in natura ten goede zal komen:
“Ik vind het fantastisch als er een nieuw merk in de ruimte komt. Ze hebben een sterke achtergrond, ze willen lawaai maken en ze hebben het gedaan zoals je hebt gezien met de Rassie-advertentie. Ze hebben het goed gedaan en ik weet zeker dat ze door zullen gaan met de Sunshine Tour.”
De impact ging ook niet verloren op de golfers, waarbij Sunshine Tour-professional Callum Mowat ook vergelijkingen maakte tussen de mentaliteit die nodig is om zowel de wereld van golf als crypto onder de knie te krijgen:
"Als golfer moet je risico's nemen en moet je ook geloven dat je nooit uit het spel bent, zeker niet na een slecht schot. Ik ben niet zo bekend met cryptocurrencies, maar ik weet dat je geduld nodig hebt om beide onder de knie te krijgen.”
Reitz erkende ook dat de cryptocurrency-ruimte nog relatief in de kinderschoenen staat, waarbij het onboarden van nieuwe gebruikers en het onderwijzen van basisprincipes een primaire focus is. De algemeen directeur van Luno Africa zei dat de focus op leren en onderwijs de sleutel is, terwijl het langzaamaan een breder publiek kennis laat maken met cryptocurrencies via wegen zoals sportsponsoring en marketingcampagnes:
“Golfers denken anders, ze hebben een andere manier om naar risico en beloning te kijken - bij elk schot dat ze spelen, moeten ze berekende risico's nemen. Het is hetzelfde in crypto. Het is nog nieuw en voor mensen om het in hun dagelijks leven te gaan gebruiken, is een mentaliteitsverandering nodig en dat gebeurt niet van de ene op de andere dag."
De sportindustrie blijft een verleidelijke weg voor cryptocurrency-uitwisselingen, serviceproviders en bedrijven om reclame te maken voor hun aanbod. Crypto-merken zijn actief betrokken bij de grootste voetbalcompetities ter wereld, op het canvas van de achthoeken van de UFC en rond verschillende circuits op de wereldwijde Formule 1-roadshow.
In het seizoen dat het hele jaar duurt, strijden golfers om de eerste plaats op het algemene klassement van de Sunshine Tour, de Order of Merit. Crypto-platform Luno, dat een grote voetafdruk heeft in Zuid-Afrika en het bredere Afrikaanse continent, heeft de titelsponsoring van de algemene ranglijst op zich genomen.
Geld praat in de sport, maar de taal evolueert zeker, waarbij Luno op rand gebaseerde prijzen voor de beste golfers op de Order of Merit terzijde schuift ten gunste van Bitcoin. De golfer die bovenaan de Luno Order of Merit staat, ontvangt 500.000 rand aan BTC, wat overeenkomt met $ 31.000, of 30.000 euro op het moment van schrijven.
De tweede en derde geplaatste golfers ontvangen respectievelijk 200.000 rand en 100.000 rand in BTC, terwijl Luno ook elke professionele golfer zal sponsoren op de Sunshine Tour 1000 rand ter waarde van BTC om hen aan te moedigen de mobiele applicatie van de beurs te verkennen.
De Sunshine Tour gebruikt de nieuwe sponsoring ook om een wijziging aan te brengen in het ranglijstsysteem, waarbij vanaf mei 2022 verschuift van een op geld gebaseerde naar een op punten gebaseerde rangschikking. Verdienen aan het einde van het seizoen.
Er is ook genoeg om voor te spelen, met de nummer één plek ook inclusief toegang tot twee van de golf Majors in de United States Open en British Open, evenals een jaar lang sponsoring van luxe voertuigen.
Cointelegraph woonde de aankondiging van sponsoring bij op de prestigieuze Houghton Golf Club in het hart van Johannesburg en sprak met Marius Reitz, algemeen directeur van Luno voor Afrika, die het afgelopen jaar een aantal sportgerichte marketingcampagnes heeft gefaciliteerd:
"Het is op een aantal fronten belangrijk, ten eerste het feit dat er Bitcoin-prijzengeld is, wat een primeur is voor Zuid-Afrika en waarschijnlijk ook voor Afrika. Ik denk dat het de eerste sportsponsoring in Zuid-Afrika is waarbij een cryptobedrijf betrokken is.”
Luno is van plan een nieuwe weg in te slaan met hun eerste sponsoring met een professioneel golftoernooi, met synergieën tussen de twee benadrukt door Reitz:
“The Sunshine Tour is een gevestigd merk, ze zijn de thuisbasis van golf in Zuid-Afrika. Het is een vertrouwde gids voor golfers van jonge leeftijd tot professioneel niveau. De associatie van vertrouwen en veiligheid is voor ons logisch.”
Luno heeft zich ingespannen om zichzelf te positioneren als een vertrouwde cryptocurrency-uitwisseling die nieuwe gebruikers kennis laat maken met het ecosysteem met behulp van een leerportaal. Het bedrijf maakte vorig jaar furore met een spraakmakende reclamecampagne waarin de Rugby World Cup-winnende Springbok-coach Rassie Erasmus gebruikers leert hoe ze BTC kunnen kopen.
Gerelateerd: Het onroerendgoedbedrijf van de kleurrijke miljardair in Dubai accepteert nu BTC en ETH
Het bedrijf is nu doorgegaan met zijn verkenning van de sportindustrie in het land - een punt dat volgens Sunshine Tour-commissaris Thomas Abt beide industrieën in natura ten goede zal komen:
“Ik vind het fantastisch als er een nieuw merk in de ruimte komt. Ze hebben een sterke achtergrond, ze willen lawaai maken en ze hebben het gedaan zoals je hebt gezien met de Rassie-advertentie. Ze hebben het goed gedaan en ik weet zeker dat ze door zullen gaan met de Sunshine Tour.”
De impact ging ook niet verloren op de golfers, waarbij Sunshine Tour-professional Callum Mowat ook vergelijkingen maakte tussen de mentaliteit die nodig is om zowel de wereld van golf als crypto onder de knie te krijgen:
"Als golfer moet je risico's nemen en moet je ook geloven dat je nooit uit het spel bent, zeker niet na een slecht schot. Ik ben niet zo bekend met cryptocurrencies, maar ik weet dat je geduld nodig hebt om beide onder de knie te krijgen.”
Reitz erkende ook dat de cryptocurrency-ruimte nog relatief in de kinderschoenen staat, waarbij het onboarden van nieuwe gebruikers en het onderwijzen van basisprincipes een primaire focus is. De algemeen directeur van Luno Africa zei dat de focus op leren en onderwijs de sleutel is, terwijl het langzaamaan een breder publiek kennis laat maken met cryptocurrencies via wegen zoals sportsponsoring en marketingcampagnes:
“Golfers denken anders, ze hebben een andere manier om naar risico en beloning te kijken - bij elk schot dat ze spelen, moeten ze berekende risico's nemen. Het is hetzelfde in crypto. Het is nog nieuw en voor mensen om het in hun dagelijks leven te gaan gebruiken, is een mentaliteitsverandering nodig en dat gebeurt niet van de ene op de andere dag."
De sportindustrie blijft een verleidelijke weg voor cryptocurrency-uitwisselingen, serviceproviders en bedrijven om reclame te maken voor hun aanbod. Crypto-merken zijn actief betrokken bij de grootste voetbalcompetities ter wereld, op het canvas van de achthoeken van de UFC en rond verschillende circuits op de wereldwijde Formule 1-roadshow.